מחדל נחיתת הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג: ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את כל הטיסות שנוחתות בנמל התעופה בעקבות הנתונים המדאיגים שמצביעים על זינוק בהדבקות שמקורן בנוסעים שחזרו מחו"ל. על אף שהממשלה הנחתה להעביר את החוזרים מחו"ל למלוניות בידוד, הדבר לא נעשה עד כה ולטענת הנוסעים, הם לא עברו בדיקות מקיפות עם נחיתתם בארץ ולא תודרכו. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הודיע אמש (שבת) כי הטיסות צפויות להתחדש וכי הנוסעים יישלחו לבידוד בבתי מלון.

מאות ישראלים נחתו כאמור בשבוע שעבר בטיסות שיצאו מארצות הברית, בין השאר מניו יורק שם שיעור התחלואה בקורונה גבוה מאוד. אחת הנוסעות, דורית אוסאדון, תיארה ב"חדשות הבוקר" את הבידוק הלוקה בחסר שעברו הנוסעים עם הנחיתה. "במשרד הבריאות אמרו לי שכשאגיע לארץ אכנס לבידוד בבית מלון, ציפיתי לזה והכנתי את עצמי נפשית", סיפרה אוסאדון, "אבל כשהגעתי לשדה התעופה הבדיקות היו שטחיות מאוד. שאלות לקוניות".

"שאלו אותי אם בשבועיים האחרונים הרגשתי לא טוב והיה לי חום, אמרתי שלא", המשיכה אוסאדון, "זאת שאלה לא רלוונטית כי יכול להיות שכן היה לי חום ופשוט שיקרתי. ביקשו שאמלא טופס באינטרנט ועברתי בדיקת חום, שגם היא לא רלוונטית. לא ביקשו ממני אישור רפואי ולא קיבלתי שום תדרוך מה עלי לעשות".

איך חזרת הביתה?
"במקרה שלי בעלי חיכה לי בחוץ, אבל נהגי המוניות חיכו לנו בכניסה לשדה. אף אחד לא שאל אותי איך אני נוסעת ומגיעה הביתה, שום דבר".

הנוסעים הקפידו לעטות מסכה בזמן הטיסה?
"הטיסות היו מאוד קשות, לא כולם היו מוגנים, לא כולם שמו מסיכה. הם אמרו שהם לא מאמינים בזה. ישראלים שישבו בהמתנה דיברו על זה שהם לא מוכנים ללכת לבידוד, שהם לא יעשו זאת. זה עצוב. הגעתי לישראל בעיכוב של שלושה שבועות כי חשבתי שכאן בטוח יותר, אבל זה כלל לא נראה ככה".