האירוע אתמול על גבול רצועת עזה, בו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל על גדר הגבול, החזיר את סרן זיו שילון אל הפציעה שלו. ממש באותם קווי דיווח, עלו שילון וצוותו על מטען ומאותה פציעה איבד את ידו.

שילון התארח (ראשון) ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, וסיפר שכמי שהיה שם ושילם מחיר, קשה לו במיוחד עם השיח ברשתות החברתיות והתגובות לתקריות מבצעיות, שהפכו לשגרה. "אם הייתי נחטף ולא נפצע אז לא הייתי נחשב לגיבור, אלא לאחד שלא פעל על פי ההוראות ונחטף", הוא אומר בביקורת על השיפוט המהיר לתחושתו, שעושים כל מיני טוקבקיסטים. "אם היו יושבים יום למחרת ומנתחים אותי בלי תחקיר הייתי מאוד כועס. במקרה שלי תמכו בי והמתינו לראות את התחקיר של צה"ל, ככה צריך להתנהל. היום אנחנו רואים את תופעת גנרלי המקלדת. צריך להבין שמוקדם לשפוט ויש רגישות רבה בשל קרבת האירוע".

הפרשן הצבאי יוסי יהושע ("ידיעות אחרונות") השתתף גם הוא בדיון, והשמיע עמדה שונה מזו של שילון. "רק ביום רביעי האחרון היתה תקלה של כוח בבקעת הירדן שעלה על מוקש ושבעה חיילים נפצעו. לא מאשימים אף אחד, אבל אלה אירועים מבצעיים שכדאי היה להימנע מהם על ידי התנהלות אחרת. צריך לדווח על האירועים הללו ולעדכן את הכוחות, כדי שיוכלו למנוע את המקרים האלה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12