המבצע בג'נין והאפשרות להתלקחות בזירות נוספות: השר וחבר הקבינט ישראל כ"ץ אומר הבוקר כי ישראל ערוכה לתגובה רקטית מרצועת עזה, וכי אם החמאס והג'יהאד האיסלאמי יבחרו להגיב מעזה - תהיה תגובה כואבת.

"אנחנו פוקחים עין על עזה. העברנו אזהרות מאוד חמורות לראשי הטרור בעזה, על מה יקרה אם הם יתערבו", אמר השר כ"ץ ב"חדשות הבוקר", "דברים יכולים להתפתח מארגון כזה או אחר. החמאס מורתע מאז שומר החומות, לא ירה אפילו טיל אחד מאז - אבל כל יום זה יכול להשתנות. הג'יהאד האיסלאמי מורתע מאז המבצע האחרון, מגן וחץ. הוא ספג מהלומות כבדות ביותר. יחד עם זאת, מדובר בארגוני מחבלים קיצוניים. יש עליהם השפעות חיצוניות ולכן הכל יכול להיות. אנחנו נערכים לכל האפשרויות".

"אנחנו יודעים מה תהיה התגובה והם יודעים מה תהיה התגובה במידה והם יירו. הסיכולים הממוקדים על השולחן. כל מי שיירה, ראשי הארגונים יהיו מטרה לסיכולים ממוקדים".

"צה"ל פועל כדי לסכל את תשתיות הטרור בג'נין, שהפכה לבירת הטרור של צפון השומרון. יש כאן עליית מדרגה, משום שהאיראנים והחמאס מחמשים, מממנים ומדריכים את אותם מחבלים בג'נין וסביבותיה, זאת על מנת לייצר תשתית טרור עזתית על כל ההיבטים שלה. אנחנו לא יכולים להרשות את זה. כאשר הבשילו התנאים המודיעיניים והמבצעיים, המבצע הזה יצא לדרך. הוא יסתיים רק אחרי שהטרור בג'נין יוכה מכה קשה ויושב לאחור".

איך תגדיר מבצע מוצלח?
"פגיעה במפקדות, בתשתיות הייצור ובמחבלים, בכל המערכת הזאת שנבנתה. יש לנו מידע מודיעיני ולפי המידע הזה אנחנו פועלים כדי לעצור, לחסל ולפגוע. צה"ל פעיל ביהודה ושומרון במסגרת מבצע שובר גלים כבר תקופה ארוכה, עוד מזמן הממשלה הקודמת, וימשיך את הפעילות הזאת. בג'נין זיהינו תופעה ייחודית ומאוד בעייתית: ירי לעבר יישובים ישראלים, שימוש במטענים מול כלי רכב של צה"ל, כל השיטות שאנחנו מכירים מדרום לבנון ומעזה. אנחנו נחושים לא לאפשר את זה".

מה התוכנית ליום שאחרי? שהרשות הפלסטינית תתפוס פיקוד?
"צה"ל נוכח ביהודה ושומרון, זה ההבדל בין המציאות בעזה לבין המציאות כאן. כרגע יש צורך בפעילות נקודתית, מקומית, עמוקה יותר, גם מהאוויר וגם בפעולות אחרות שנשמע עליהן בהמשך. אין יום שאחרי. אנחנו צריכים כל הזמן למנוע ולפגוע בתשתית הטרור. לצערי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה, לא פועלים ולא עומדים ביעד הזה. אנחנו עדיין מעדיפים את קיומה של הרשות, יש את התנזים שזה עשרות אלפי חמושים שקשורים לרשות כך או אחרת, אין לנו עניין שגם הם ייכנסו לקרבות. כרגע אנחנו פועלים באופן נקודתי נגד התשתית הזאת בג'נין, שזו עליית מדרגה. מדובר בתשתית שחומשה ואומנה".

השרים סמוטריץ' ובן גביר מחזיקים בדעה אחרת, שהרשות הפלסטינית לא פרטנר.
"יש ראש ממשלה אחד, קבינט אחד וממשלה אחת, שיש לה מדיניות מאוד ברורה. לא מתוך אהבה גדולה, מתוך הכרח. הרשות הפלסטינית היא גוף שישראל עובדת מולו ככל הניתן. אין לישראל עניין שהיא תיעלם. יכול להיות שיש שרים שמרגישים לא בנוח עם המדיניות הזאת, אבל זו המדיניות. עברתי בקבינטים השונים עשרות דיונים בנושא. תמיד המסקנה הייתה באותו כיוון. המלצת כל גורמי הביטחון: צה"ל, השב"כ, כל גורם אחר שמעורב, זה שיש חשיבות לשמר את יחסי הגומלין. אנחנו צריכים בעצמנו לבצע פעילות שהם היו אמורים לעשות. ברור לנו שאי אפשר לסמוך עליהם, אבל יחד עם זאת זו מדיניות הממשלה והיא מאוד ברורה. אנחנו לא פועלים להפיל את הרשות, אבל חייבים לפעול בעצמנו כדי להגן על ביטחון מדינת ישראל".

מה באשר לפרובוקציית החיזבאללה בצפון?
"אנחנו שומעים את דברי הרהב של נסראללה. אנחנו המדינה החזקה והעוצמתית. אין לנו עניין בחיכוך, וככל שניתן אנחנו רוצים לשמור את זה כך. יחד עם זאת, לא נאפשר את אותה פלישה שאותרה באזור הר דב שחצתה את קו הגבול בין ישראל ללבנון. גם אם כרגע פינו חלק, יצטרכו לפנות את הכל. אם לא יפנו, אנחנו נפנה. המדיניות מאוד ברורה: לא נאפשר לחצות קווים אדומים. כרגע ישראל הפעילה מערך דיפלומטי, כי אין לנו עניין בחיכוך. נסראללה נמצא במצוקה איומה. הוא חירב את כלכלת וחברת לבנון ואם יחצה קווים אחרים, הוא עלול לחרב את כל לבנון. לנו אין עניין בדבר הזה, אבל לא נאפשר לחצות קווים אדומים. אם נידרש לסלק את הפלישה ולשמור את הקווים האדומים, כך נעשה".