משבר הרכבת: האם הקואליציה תתפרק, או שהציבור יצטרך להסתדר ללא רכבת באחד מימי העבודה? בשלב זה, לאחר דיונים ליליים עדיין אין הסכמה בנושא, ועשרות עובדים יהודים אמורים לעבוד בשבת הקרובה. באולפן "חדשות הבוקר" דנו בשאלה האם ניתן בכלל למצוא נוסחה שתאזן בין הפגיעה בציבור, לפגיעה ברגשות החרדים.

"לא נסכים להפסיק את העבודות ברכבת כמו שדורש השר יעקב ליצמן", טוען יו"ר הקואליציה דוד ביטן, לאחר שהשר ליצמן איים בהתפטרות אם יתבצעו העבודות בשבת. "ננסה למצוא פשרה אבל זה יכול להפוך למשבר אמיתי. אי אפשר לנהל ככה קואליציה. החרדים קיבלו הרבה בממשלה הזו, לא נעמוד דום כל פעם שיש להם בעיה. נמצא פתרון אבל זה לא יקרה מהיום למחר".

"לציבור החרדי נושא השבת הוא החשוב ביותר", ציין העיתונאי החרדי, בני רבינוביץ'. "אין החלטה לפרוש מהקואליציה אבל הם הולכים חזק על העניין הזה. אלה לא איומי סרק, בסופו של דבר זה יכול להוביל לפירוק הממשלה".

הפרשן הפוליטי חיים לוינסון (הארץ) סיפק את הניתוח שלו למצב העניינים בקואליציה: "ליצמן מציב את ראש הממשלה בדילמה מאוד קשה. אם לא יהיה איזה פיתרון טכני, בנימין נתניהו יצטרך לבחור. או ללכת עם ליצמן, שהוא 'חייל נאמן' בקואליציה, או להשבית ליום אחד את הרכבת בכל הארץ, מה שיגרום לכאוס במדינה. לתחושתי, ליצמן טיפס על עץ גבוה וגם החרדים רוצים שירד, הקואליציה הנוכחית טובה עבורם".

ליצמן: לא אני ולא רה"מ רוצים בחירות

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר, כי הוא מאמין שמשבר הרכבת ייפתר ולא ילכו לבחירות. "עובדים עלינו", אמר ליצמן לתכנית דקלסגל בגלי צה"ל. "אני לא רוצה חילול שבת ולא רוצה ללכת לבחירות. אבל אם יהיה חילול שבת אני אתפטר".

ליצמן ציין כי בהסכם הקואליציוני, שראש הממשלה חתם עליו, דובר על נושא חילול השבתם ראש הממשלה חתום על זה. "אני הולך עד הסוף כדי שיקיימו אותו", אמר והוסיף שיש מה לתקן עדיין. "אני הולך עם השבת עד הסוף. אני מקווה שהמצב ייפתר - לא רוצה חילול שבת ולא רוצה בחירות".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: א'-ה', 07:00 בקשת, ערוץ 12