אדוה בן דהאן בת ה-36 מגבעתיים נהרגה ועוד ארבעה ישראלים נוספים נפצעו אתמול (שני), לאחר שרכב בו נסעו התהפך מצוק בקיי לונג שבצפון הודו. שליח חב"ד לאזור, הרב דני וידרבאום, עדכן כי הוא נמצא לצדם של שלושה מהם, כשמצבם קל עד בינוני. פצועה אחת עם שבר באגן, בחור אחר עם שבר בכתף והשלישי סובל מפגיעות בכל חלקי גופו, אך כולם נמצאים בהכרה. ישראלי נוסף סובל משבר בגולגולת, ונלקח לבית רפואה אחר, כשאנשי חב"ד לא יודעים לומר מה מצבו.

"המקום בו הם מאושפזים נקרא 'קולו הוספיטל' ובארץ לא היו קוראים לזה בית חולים אלא נגרייה", עדכן הרב וידרבאום. "זה מקום מלוכלך והרופאה כאן אומרת בכנות שאין להם יכולת טיפול במצבם. אנחנו עובדים על להוציא אותם מפה".

מי שמסייעים לאנשי חב"ד בניסיון להעביר את הפצועים לבית חולים ראוי יותר, הם חברת הביטוח PassportCard בשיתוף עם חיליק מגנוס. "אנחנו עושים מאמצים להוציא מטוס צבאי שיפנה אותם לניו דלהי, כי מטוסים רגילים לא יכולים לנחות כרגע איפה שהם נמצאים", סיפר מגנוס. מנסיונו הוא הסביר גם מה הוביל לתאונה של הישראלים ואמר: "הם שכרו ג'יפ עם נהג שהגיע אחרי יומיים של נהיגה, 18 שעות זה יותר מדי אפילו לנהג הודי, גם הוא צריך לישון מדי פעם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12