רופאה ראשונה נדבקה בחצבת קשה כתוצאה מחשיפה למטופל. ד"ר עופרי מוסינזון, רופאה בכירה בבי"ח הדסה עין כרם, היא גם מושתלת כליה בעצמה, מה שמציב אותה ברמת סיכון גבוהה יותר. הכל החל בחודש אפריל האחרון, כשעופרי בדקה מטופל שהגיע לבית החולים והתברר כי הוא סובל מחצבת.

"הייתי הכי חולה שהרגשתי בחיי. 40 מעלות חום כשבועיים, חולשה קיצונית ושיעול", היא נזכרה בראיון ל"חדשות הבוקר" (ג'). "התחסנתי בעבר אבל בגלל השתלת הכליה מערכת החיסון שלי נחלשה. לכן קיבלתי מיד חיסון שונה מהרגיל, בגלל תרופות שאני לוקחת. ביום שאובחנתי כחולה משרד הבריאות יצר קשר עם הצבא כי שני הילדים שלי משרתים בסדיר, בדקו את מצבם החיסוני וטיפלו בהם".

"כיום אני בריאה לחלוטין", עדכנה הרופאה שכבר הספיקה לחזור לעבודה, "אבל שבעה שבועות הייתי בבית בהסגר עד שהפכתי לא מדבקת לחלוטין ויכולתי לצאת שוב לעולם. אגב, אין לי שום כעס אישי על המטופל שממנו נדבקתי. אנשים נדבקים במחלה כי אחרים אינם מתחסנים".

וזהו בדיוק המסר שביקשה ד"ר עופרי להעביר ושגרם לה להיחשף ולספר את מה שעבר עליה. "אני כאן כדי להזהיר את הציבור: לכו להתחסן, גם בשבילכם וגם בשביל הסביבה שלכם. אנשים טובים, כאלה שלא זורקים אשפה ברחוב ולא רוצים לפגוע באף אחד, לא מבינים שבבחירה האישית שלהם לכאורה, שלא להתחסן, הם מסכנים אוכלוסיות גדולות וחשובות. מי שלא מתחסן לוקח סיכון לא רק על עצמו". את סיפורה של עופרי פרסם לראשונה העיתונאי רן רזניק ב"ישראל היום".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12