פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים: מחבל בן 14 מבית חנינא דקר אמש גבר בן 22 ופצע אותו באורח בינוני. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בעיר כשהוא בהכרה מלאה ובמצב יציב. לוחם מג"ב שהיה ברכבת באותה עת וזיהה את האירוע, ירד ממנה, ירה במחבל - וחיסל אותו, ובכך מנע אסון גדול יותר.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שיבח את הלוחם ואמר: "בחתירה למגע ותוך סיכון חיים, הצליח לוחם משמר הגבול לנטרל את המחבל ולמנוע פיגוע יותר קשה. התגובה המהירה והמקצועית שלו מלמדת על רמת הדריכות של הכוחות שלנו בשטח, שפעם אחר פעם מונעים ומסכלים פיגועים. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה".

סמ"ר מ', הלוחם שחיסל את המחבל, תיאר: "באזור השעה 21:00 בערב נסעתי ברכבת הקלה. באיזשהו שלב, בתחנת שבטי ישראל, זיהיתי שיש מאחוריי תנועה, ריצות, צעקות. ברגע שהסתובבתי והסתכלתי בחלון, זיהיתי את הסכין מונפת למעלה. הרכבת עדיין הייתה בנסיעה. ברגע שעצרה, הצלחתי לצאת ממנה ולהגיע למחבל עצמו".

"המטרה הראשונה הייתה להגיע למחבל ולנטרל אותו כמה שיותר מהר, בשביל שלא תהיה פגיעה באנשים נוספים. הבחנתי באזרחים נאבקים במחבל וניטרלתי אותו".

חווית אירוע כזה בעבר?
"עד עכשיו לא חוויתי פיגועים עליי, כן הוקפצתי לכמה פיגועים. לא יודע איך להסביר את זה, אבל הגוף שלי ידע מה לעשות. לא הייתה מחשבה, לא כלום, רק טכניקה. הגוף היה באוטומט עד שהאירוע נגמר. רק לאחר מכן הגיעו המחשבות".

אילו מחשבות?
"מרגיש סיפוק שהצלתי חיי אדם ושהאירוע נגמר איך שהוא נגמר, סיום מהיר ועם כמה שפחות פצועים".

אחד האזרחים שנאבקו במחבל בטרם הגיע אליו סמ"ר מ', היה אלדד בר כוכבא. "נקלענו לסיטואציה. ראיתי מחבל עם סכין, מנסה להרוג", תיאר בר כוכבא את אותם רגעים, "הוא כבר פגע בבחור צעיר. ראיתי את הסכין מונפת וישר התנפלתי עליו, באוטומט. אפילו לא חשבתי. הצלחתי לתת למחבל בעיטה כמו שצריך לכיוון הסכין והחלק העליון, והוא נפל על הארץ ומרוב עוצמת הבעיטה החליק עד לסוף התחנה".

"באתי לתת לו בעיטה נוספת לתוך הפנים ולנטרל אותו, ומשום מקום הגיע איש מג"ב וסגר את האירוע, טאק טאק. גמר את האירוע. המחבל עוד ניסה להרים, הוא היה באטרף. בחור צעיר, אמרו בגיל 14, לי נראה בן 17-18. כך הסתיים אירוע שנמשך 35 שניות בלבד".

המחבל אכן היה לבוש כחרדי?
"לא, היה לבוש בחולצת טריקו לבנה וג'ינס או מכנסיים רגילים של בחור צעיר. הוא היה בחור גבוה".

אשתך מהצד ראתה אותך מסתער עליו.
"בדיוק הגיעה הרכבת, אנשים קראו לה לעלות מהר. זה מצב לא נעים, אין לה ניסיון בדברים האלו. היא עלתה וישר ירדה כדי להיות איתי, אבל האירוע כבר הסתיים כי הבחור ממג"ב הגיע והגיב בשניות, הוא סיים לנו את האירוע. לאחר מכן התאספו אנשים, היה יותר רעש לאחר מכן מאשר לפני כן. חיבקו, הלכנו והמשכנו את החופשה שלנו".