היום (רביעי) בשעה 15:30 בצהריים, שופטי בג"ץ ידונו בהצבעה על מינויו של אופיר אקוניס לשר המשפטים, מינוי אשר הוקפא אמש אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טען כי בוצע באופן לא חוקי.

אחרי שבג"ץ חייב את הממשלה למנות שר משפטים ולאלתר, התכנסו חברי הממשלה אתמול ובניגוד לחוק היסוד ולהסכם הקואליציוני שנחתם בין נתניהו לגנץ, שרי הליכוד הצביעו נגד מינוי גנץ לתפקיד. מיד לאחר מכן העלה ראש הממשלה להצבעה את מינויו של אקוניס לתפקיד, על אף שמנדלבליט התריע כי מדובר במהלך לא חוקי.

בעקבות התערבות בג"ץ, נתניהו יידרש היום לנמק את מעשיו באותה ישיבה שכונתה "ישיבת הצרחות", בשל חילופי הדברים החריפים בין נתניהו לגנץ. פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד פטר, צפוי לטעון כי על אף שסוכם בין נתניהו לגנץ לדחות את ההצבעה על מינוי שר המשפטים ב-48 שעות, גנץ התחרט ברגע האחרון והעלה את מינויו להצבעה באופן מיידי.

"היועמ"ש טען שהפרשנות שלו היא שההצבעה על אקוניס לא חוקית כי גנץ התנגד לה", אמר נתניהו אמש, "השר אוחנה אמר שההסכם הפריטטי תקף רק על סדר היום שהיה מוסכם מראש, שכלל רק את מינויו של שר משפטים מבלי לנקוב במועמד ספציפי. בתגובה, מזכיר הממשלה ושרים העלו את סעיף 15 לתקנון הממשלה, שקובע כי ראש הממשלה רשאי לעלות לסדר היום נושא שהוא מאשר שיש צורך לדון בו, וכך נהג".

שר החקלאות אלון שוסטר, חבר כחול לבן, תקף בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" את ראש הממשלה. "נתניהו יישם את מה שהזהרנו מפניו - את אפריל הרע, את מזימת אפריל", טען שוסטר, "הוא עשה את זה בדרך הקשוחה שלו שמבזה את שלטון החוק ואת שומרי הסף שלנו. זאת הדרדרות בלתי נסבלת".

"אני מקווה מאוד שכל מי שחושב עדיין על חבירה אל האיש המושחת והמשחית הזה, יחדל מזה באחת", המשיך שוסטר, "אחרי שראו את מופע האימים, ההתנגשות הקטלנית או ניסיון הפיגוע הקטלני של ראש הממשלה בדמוקרטיה הישראלית, אני משוכנע שהשותפים שלנו לממשלה החדשה יתעשתו ויעשו את המוטל עליהם כדי להקים אלטרנטיבה ולא ללכת לבחירות חמישיות".

זאת לא הפעם הראשונה שהשיח בין גנץ לנתניהו מתלהט. עד כמה זה היה חריג הפעם?
"מה שקרה שם זה שראינו באופן בוטה איך ראש ממשלה שנמצא תחת חקירות משתלח במערכת המשפט, בניגוד חמור למצווה עליו על פי ההסכם שהוא קיבל מהיועץ המשפטי. הוא ניסה לפגוע במשרד המשפטים שדן בענייניו. הוא אדם שלא מקבל את מרות החוק כפי שבאה לידי ביטוי על ידי היועץ המשפטי לממשלה. האיש הזה צריך לעסוק במשפטיו, תם זמנו של נתניהו בפוליטיקה הישראלית".

המהלך הזה שלו היה מתוכנן להערכתך?
"לא, לזכותו של נתניהו ייאמר שהוא ניסה למשוך זמן, להרוויח עוד כמה נקודות ולנסות להשיג עוד 48 שעות. עם זאת, אני אומר חד משמעית - גמלה בליבו ההחלטה להעדיף את טובתו האישית, ואנחנו, בראשות גנץ, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית מפני מי ששומר רק על ענייניו האישיים. במשך שנתיים נתניהו מגלגל אותנו מבחירות לבחירות כדי לפורר את משרד המשפטים ולא למנות פרקליט ראשי, זאת כדי להימלט מהמשפט".

עד כמה האירוע הזה יסייע למאמצים שלכם להקמת ממשלה?
"בגלל שמדובר בממשלה של אנשים שחושבים אחרת בנושאים מהותיים, כולם צריכים לשים את האגו בצד ולוותר. כל אחד מהם צריך לעשות את הוויתור שלו. כל השותפים שלנו לממשלה החדשה עבדו עם נתניהו ויודעים יש להיזהר מכל הצעה שלו. כפי שאמרו על היוונים פעם, 'היזהרו במתנות של היוונים'. היזהרו בדברי החלקלקות של נתניהו, ומי כמונו שנכוו לאחרונה יודעים זאת. איני יודע מה מתחולל במוחו ובנפשו של כל אדם, אבל אני בטוח שגם בקרב הגוש והמפלגה של נתניהו רבים מבינים שהגיע זמנו ללכת".