עינת קליש רותם, ראשת העיר חיפה, הודחה מהתפקיד אחרי שהשיגה 4% בלבד מהקולות. אל הסיבוב השני העפילו ראש העיר לשעבר, יונה יהב, שזכה ל-34% מהקולות ודוד עציוני שהשיג 22% מהקולות.

"אני רואה בזה הישג גדול", אמר הבוקר עציוני, "בשבועות האחרונים אני הייתי הבן אדם שתקפו אותו. חששו ממני, ידעו שאני הולך לעשות פה שינוי בעיר. העיר הזאת משוועת לשינוי. במשך 20 שנה הצעירים עוזבים את העיר, העסקים קורסים, המדד החברתי יורד. כל זה עומד להשתנות. אני דוגל בחיבורים, אדע לחבר את כולם סביבי - ורק ביחד ננצח. אם יש משהו שלמדנו מהמלחמה האחרונה, זה שאפשר להביא הישגים רק ביחד. זה מה שאעשה".

הייתה תחושה שקליש איבדה את הכוח שלה סביב סיפור החזירים. שנים שלא הצליחה לטפל בזה. מה הפתרון שלך?
"כשחשבנו שהמיתוג של חיפה לא יכול לרדת עוד למטה, אחרי שיונה יהב הביא לנו את שיטת השקשוקה ומפעלים מזהמים, הגיעה קליש שהביאה לנו את החזירים. הפתרון פשוט. רשות הטבע והגנים זה הגוף שמתכלל את האירוע והוא אומר לדלל. זה בדיוק מה שאני אעשה, אנחנו נדלל. נצוד אותם. זה מה שהמדינה אומרת לעשות, זה מה שקורה בערים אחרות בישראל. זה מה שיקרה גם בחיפה. בנוסף, ניקח פתרונות בינלאומיים משאר המקומות בעולם. דילול פלוס פתרונות מתקדמים ותופעת החזירים לא תהווה מטרד יותר לתושבי חיפה".

מחוץ לחיפה לא מאוד מכירים אותך. ספר על עצמך.
"אני בן 40, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, סגן יושב ראש קרן קיימת לישראל, יועץ בכיר לשר האוצר, עורך דין, דירקטור בחברות ציבוריות וחיפאי גאה".

בסיבוב השני מול יונה יהב הוותיק, תדע להביא את המפסידים לצד שלך?
"אני בטוח שכן. כבר בסיבוב הראשון עשיתי חיבורים מעניינים, כולל אביגדור ליברמן, גדעון סער ותבור להט ממרצ. אני בטוח שגם בסיבוב השני נבצע את החיבורים הנדרשים עבור התושבים ונביא בשורה אמיתית לעיר הזאת. לרז קינסטליך מראשון לציון היה סיפור דומה, הוא ניצח בסיבוב השני - ותראה איך תושבי ראשון מרוצים היום, איך תושבי באר שבע מרוצים. הגיע הזמן לדור הניצחון, לדור הצעיר. הגיע הזמן שחיפה תתאושש מ-20 שנים קשות. נעשה את זה ביחד".

חיפה הולכת ודועכת בשנים האחרונות. מה החזון שלך לעיר?
"בריחת הצעירים זה המפתח הכי גדול. הצעירים חייבים להרגיש פה בבית. יש לנו הכי הרבה סטודנטים, שתי אוניברסיטאות, אנחנו הולכים להשאיר את הצעירים, לעשות עיר צעירה עם המון אירועים, בילויים ומקומות תעסוקה. נשלש את מקומות התעסוקה בעיר הזאת, נעשה רייבים בחוף הים ומסיבות בשוק. העיר תחזור להיות העיר המובילה שהייתה לפני 30 שנה, בירת הכלכלה. נחזיר אותה בדיוק למקום הזה. כל צעיר שיבוא לחיפה ירצה להישאר בה ולגדל פה את הילדים".