כוחות צה"ל ומשטרה גדולים ממשיכים בחיפושים אחרי שני עובדי חברת החשמל, שנפלו למים בקריסת עגורן הלילה בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון. עובד אחד אותר בים וחולץ מהמים במצב קל. הקשר עם השניים האחרים נותק.

דוד מזרחי, מנהל תחנת הכוח רוטנברג, אמר הבוקר: "זה קרה באירוע מזג אוויר חריג, אבל לא שוללים שום כיוון ולא רוצה להרחיב בעניין הזה".

"בסביבות 23:30 בלילה, מעט לפני חצות, קיבלנו דיווח על אירוע מזג אוויר חריג ביותר במזח, כולל הודעה על קריסת העגורן. צוותים של חברת החשמל, כוחות הצלה, משטרה, יחידה 669, חיל הים - כולם נמצאים במקום ברצף מאז הדיווח ועד עכשיו, כולל מסוקים".

"אנחנו עושים כל מה שניתן על מנת לאתר את הנעדרים. התחלנו את האירוע הזה עם שלושה נעדרים ואודות למאמץ המיוחד של חיל הים, איתרנו את אחד העובדים כשהוא נמצא במים. הוא חולץ על ידי יחידה של חיל הים".

"שני עובדים נוספים, שאני לא יכול למסור פרטים לגביהם, נעדרים. אנחנו עושים עדיין מאמצים, כולל רחפנים, כלים בתוך המים ויחידות צוללנים שנמצאות כאן על מנת לבצע סריקות תת-מימיות. הסביבה עצמה מוגדרת כסביבה בסיכון, כיוון שחלקים מהעגורן שמרחקו מהחוף היה למעלה משני קילומטרים, קרסו למעמקי הים. חילוץ הנעדרים נעשה סביב ההרס הזה".

כמה שוקל עגורן כזה? איך הוא לא עמד ברוחות החזקות?
"מדובר במאות טונות, קרוב ל-1,000 טון לעגורן. לפי מידע ראשוני שיש לנו, ואנחנו עדיין לא במיצוי מלא של כל מקורות המידע כי אנחנו רק בפתחו של היום, היה אירוע ממוקד מאוד וסוער במיוחד, כולל רוחות של בין 50 ל-70 קשר שנמדדו במזח. אנחנו נמצאים קרוב לנמל קצא"א ומדידת הרוח באזור, גם אצלנו וגם אצלם, הראו אירוע חריג במיוחד. כדי לסבר את האוזן, מדובר ברוחות בעוצמה של למעלה מ-150 קמ"ש".

איך עגורן ששוקל 1,000 טון לא מחזיק? הוא עבר בדיקה הנדסית?
"לפי העדויות שאנחנו שומעים, העגרונים הוסטו ממסלולם - כלומר, הייתה תנועה לא רצויה של העגרונים. אנחנו מכירים את השפעות הרוח, ובמקרה הזה כנראה שהייתה השפעה של רוח חזקה. אנחנו בשלב מאוד ראשוני של תחקיר האירוע, עדיין אוספים עדויות. המידע שיש לנו כרגע הוא ראשוני בלבד. עובדתית אלו התוצאות ואנחנו כרגע עסוקים מאוד בחילוץ הנעדרים ובקשר עם המשפחות היקרות".

המשפחות יודעות?
"בוודאי, אנחנו איתן בקשר ומפעילים את יחידות הרווחה ומשאבי האנוש בחברה על מנת לתת מענה גם בנושא הזה. אלה רגעים קשים מאוד עבור כולם. ראשוני העובדים מגיעים לתחנה ומתבשרים כרגע על חומרת האירוע, וגם בהם אנחנו צריכים לטפל. המלאכה מרובה".

כמה עבדו על העגורן בשעה הזאת ומה הייתה הפעילות?
"אנחנו עדיין לא יודעים לומר בדיוק, אבל זה לא עגורן שביצע פעולת תחזוקה אלא היה בשגרת פעולה של פריקת אונייה. יש לנו אונייה שקשורה למזח ואנחנו פורקים אותה בפעילות שגרתית. מפעילי העגורן יושבים בקוקפיט בתוך העגורן".

מתי בפעם האחרונה קרה אירוע דומה?
"לא מוכר לנו שום אירוע שאפילו קרוב לזה, ואנחנו עשרות שנים פה".

ישראל לוגסי, פרמדיק מד"א שטיפל בפצוע שחולץ, תיאר: "באמצע הלילה קיבלנו דיווח שבעקבות מזג אוויר קרס עגורן שעליו היו אנשים. כשהגענו למקום המראה היה קשה, עגורן מרוסק וגשר ששבור לתוך המים. מזג האוויר היה מטורף, קר מאוד. רוחות עזות שדלת של אמבולנס היה קשה לפתוח, ברמה הזאת".

"תחילה דיברו על שני נעדרים, בסוף שלושה. לאחד כוחות חיל הים הצליחו להגיע וחילצו אותו. פינינו אותו במצב קל. לצערנו השניים האחרים עדיין נעדרים במים".

באיזה מצב מצאתם אותו?
"הפצוע סבל בעיקר מהיפותרמיה וחבלות בגופו. הוא סיפר שהם עבדו על העגורן, רוח חזקה טלטלה אותו ומשום מקום, הכל קרס".

הוא יודע בוודאות על עוד שני אנשים שהיו בעגורן?
"כל אחד אמר משהו אחר, אבל הוא ידע לספר הכי טוב. כשחברנו אליו השאלה הראשונה הייתה כמה היו איתך. הוא ידע להגיד על אדם אחד נוסף לפחות שהיה איתו. יש עדויות שהיה עוד אדם שכנראה עסק בדיג".