1,336 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו בישראל ביממה האחרונה כשמספר החולים הפעילים חצה לראשונה את רף ה-20 אלף, מתוכם 138 במצב קשה ו-54 מונשמים. לאור נתוני התחלואה המדאיגים הממשלה הטילה שורה של הגבלות, אך ועדת הקורונה בכנסת החליטה אתמול (שני) בניגוד לעמדת הממשלה לפתוח מחדש את חדרי הכושר והבריכות.

שר המודיעין, אלי כהן, התייחס ב"חדשות הבוקר" לעימות שפרץ בוועדה בין יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר לבין יושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון. "אני מבין שהלב של יפעת יוצא אל חדרי הכושר והבריכות. חברי הכנסת הם לא חותמת גומי של הממשלה", אמר השר, "עם זאת, אני חושב שחברי הכנסת מחוייבים למדיניות הממשלה וצריכים ליישם אותה. אין מקום לנקוט בצעדים נגד יפעת, היא פעלה לפי צו מצפונה. צריך להגביר את התיאום".

כהן התייחס לביקורת העצמאיים על התוכנית הכלכלית החדשה, אחרי שלדבריהם, הסכומים שקיבלו לחשבונות הבנק היו פחותים מאלה שהובטחו להם: "המנגנון עובד בצורה פשוטה, מהרווחים וההכנסה שדיווחת אתה מקבל 70%. מי שאומר שקיבל 1,200 שקלים, המשמעות היא שהוא דיווח שההכנסה שלו הייתה 1,600 או 1,700 שקלים. זאת השיטה, זה עובד ויש שיפור מאוד משמעותי במנגנון, לא צריך לבוא ולמלא שום טופס".

ועדיין, העצמאיים חשים תחושת ניתוק מאוד גדולה בין ההצהרות שלכם בממשלה לבין מה שקורה בפועל.
"מדינת ישראל מחוייבת לאותם עצמאיים ובעלי עסקים, אנחנו משקיעים מיליארדים כדי שאנשים יחיו בכבוד. שינינו את המנגנון, לא צריך למלא שום טופס. דיווחת? 70% נכנס לך לחשבון. אי אפשר לפקפק בכספים שמדינת ישראל מזרימה. אתה לא מצפה שאדם יקבל סכום שהוא יותר גבוה מההכנסה שהוא דיווח".

קרן מרציאנו פרסמה אמש במהדורה המרכזית ציטוטים של בכיר במשרד הבריאות שאומר - לא מאפשרים לסגור שום דבר, לא את הישיבות, לא את חדרי הכושר ולא סגרים מקומיים בערים. יש תחושה שההחלטות מתקבלות רק לפי אלה שיש להם לובי חזק ולא משיקולים בריאותיים.
"שום לובי. ההחלטות מתקבלות על בסיס דיונים מקצועיים. יש גורמים במשרד הבריאות שרוצים שנלך לסגר מוחלט, אנחנו צריכים לבוא ולאזן. אנחנו לא רוצים ללכת לסגר מוחלט כי אנחנו מבינים את ההשלכות הכלכליות ולא רק אותן, יש גם השלכות בריאותיות לאנשים שיישבו בבית ולכך שבתי החולים יהיו סגורים ואנשים יימנעו מטיפול מונע כזה או אחר".

האלוף במיל' רוני נומה, מי שהיה אמור להיות הפרויקטור הלאומי, ברח אחרי שהבין שלא יתנו לו סמכויות כדי לנהל את המשבר.
"מי שעומד בראש המערכה זה ראש הממשלה ובסוגיות הבריאותיות השר יולי אדלשטיין והצוותים המקצועיים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הוא איש ראוי. חשוב לי לציין את אחת ההצלחות של מדינת ישראל במאבק בקורונה שאיכשהו מעלימים אותה. כשמסתכלים על מדינות בסדר גודל דומה לשלנו מדברים על 5,000 נפטרים. מדיניות הממשלה חסכה 4,500 נפטרים. כל אחד הוא עולם ומלואו".