"איך ילד בכיתה י"ב מסוגל לשאול שאלה כל כך מטומטמת? מה נסגר איתך, בן אדם?", במילים אלו תקפה בשבוע שעבר נציגת מפלגת העבודה אמילי מואטי את התלמיד עמית כצמן במהלך פאנל פוליטי לקראת הבחירות שנערך בתיכון אליאנס. מואטי הוסיפה גם: "אני מתנהגת לאנשים פה כמו לאנשים אינטליגנטיים, לא כמו לחבורת בורים". בהמשך ניסתה מואטי להסביר את עצמה ולהתנצל, אבל בשביל עמית זה היה מאוחר מדי. "כולם צחקו והיו בהלם, לא ידעתי איך להגיב", שחזר עמית ב"חדשות הבוקר" את אותם רגעים, "לא ידעתי איפה לקבור את עצמי".

עמית סיפר על השאלה שהובילה להתפרצות של מואטי: "נציג הימין החדש אמר שלא יממן את ארגון הטלוויזיה החברתית. מואטי ישר גינתה אותו ואמרה שזה לא בסדר, אז שאלתי אותה שאלה לגיטימית, האם היא כן הייתה מממנת ארגונים שהיא לא מסכימה איתם, לדוגמה ארגון להב"ה". לתגובה החריפה של מואטי עמית לא ציפה: "היא ישר שמעה להב"ה והתנפלה עלי מול כל השכבה", סיפר והוסיף: "אני אישית לא נעלבתי, אבל אני חושב שאם זה היה ילד אחר זה יכול היה להיגמר גם בבכי וגרוע מזה".

לדברי עמית, איש מסגל בית הספר לא ניגש לדבר איתו אחרי האירוע, גם לא מואטי עצמה. אביו של עמית, עו"ד ברוך (בוקי) כצמן חושב שההתנצלות של מואטי לא מספיקה: "הייתי בהלם ממה שקרה. זה הרתיח אותי. זו התנהגות שערורייתית, התגובה שלה הזויה. אני לא רוצה כרגע לקחת את זה לכיוון המשפטי, אבל התנצלות זה לא", קבע עו"ד כצמן והוסיף: "בבית הספר מלמדת אשתו של אבי גבאי. יו"ר מפלגת העבודה היה יכול להתקשר ולהתנצל. ציפיתי מהנהגת בית הספר שיגשו לעמית ויבהירו את מה שקרה. אני חושב שעמית מאוד פגוע". לטענת עו"ד כצמן, אם היה מדובר בנציגה ממפלגת ימין, האירוע היה מתקבל אחרת: "אם מירי רגב הייתה מתנפלת ככה על תלמיד תיכון, אני בטוח שהיו חוגגים כאן".

אמילי מואטי התנצלה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "הייתי המומה מהשאלה ועניתי שאני לא מבינה איך ניתן להשוות בין כלי תקשורת לבין ארגון שקורא קריאות מוות. עניתי שזו שאלה מטומטמת. יכול להיות שהייתי צריכה לרדת מהבמה ולשאול את התלמיד איך זה קרה לו, מאין צצה השאלה הזאת. אני מאמינה שהוא באמת שאל כדי לדעת. אולי הייתי צריכה להסביר לו, אך השאלה באמת הסעירה אותי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12