יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי ישראל ביצעה בפלסטינים "50 שואות". בהמשך הבהיר כי "השואה היא הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה המודרנית" וטען כי אינו מכחיש שואה, אך בינתיים התעוררה סערה גדולה.

שר הביטחון בני גנץ שנפגש עם אבו מאזן מספר פעמים בשנה החולפת, כולל בביתו שבראש העין, ספג ביקורת על המפגשים הללו - גם מגורמים בקואליציה. שר האוצר אביגדור ליברמן קרא לגנץ לנתק את הקשרים עימו. "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. אני קורא לרה"מ ולשר הביטחון להפסיק לתת לו לגיטימציה, להיפגש ולדבר איתו".

בליכוד תקפו את הממשלה: "הכחשת השואה של אבו מאזן מזעזעת ומסוכנת, ושיתוף הפעולה האובססיבי של לפיד וגנץ עם אבו מאזן וממשיכי דרכו מסוכנת לא פחות". שרת הפנים איילת שקד עקצה את גנץ: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה"ל בהאג ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין".

שר הביטחון גנץ צייץ בתגובה לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים והם ניסיון עלוב לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי, היא הכחשת שואה. מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי העבר".

חברת סיעת המחנה הממלכתי, אורית פרקש הכהן, יצאה הבוקר להגנתו של גנץ ותקפה את אבו מאזן. "אני מגנה את האמירה המאוד חמורה של אבו מאזן. זו אמירה אנטישמית, אומללה ומכחישת שואה. אני שמחה שבעקבות המסר המאוד תקיף מלשכת שר הביטחון גנץ, אבו מאזן תיקן את הדברים ביחס לשואה. חבל שהדברים האלו נאמרו".

"מי שלא אחראי על חיי אדם, על חיי צה"ל ועל מערכת הביטחון, שלא יטיף הטפות מוסר מהיציע. כאמא, לא רק כשרה וכאשת ציבור, כל מפגש של שר הביטחון שמגביר את התיאום הביטחוני, מציל חיי אדם, חייל אחד או נפש אחת, זה בעיניי מבורך וחשוב. אנחנו לא עושים ישיבות חבריות או ערבי גיבוש. הדיאלוג עם אנשים שיש לנו איתם עימותים חשוב בהיבטים הביטחוניים".