בג"ץ יתכנס ב-12 בספטמבר בהרכב מלא, 15 שופטים - לראשונה אי פעם, כדי לדון בחוק לביטול עילת הסבירות. בליכוד פרסמו הודעה שמזהירה מפני התערבות השופטים: "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד", נכתב בהודעה, "שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטייה מאחד העקרונות האלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".

באופוזיציה תקפו את הודעת הליכוד. יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כינה אותה "מכתב איום, רמז ברור ואלים". הבוקר, חבר הכנסת מהליכוד אביחי בוארון הסביר מה תעשה הקואליציה במידה ובג"ץ אכן יפסול את החוק. "לא רוצים להאמין שבית המשפט יבטל חוק יסוד. אם זה יקרה, נצטרך לשקול את צעדינו ברמה החוקית, החוקתית, מחדש", אמר.

"מה יקרה אם לא נכבד את החלטת בית המשפט? נגיע לאנרכיה? אף אחד לא רוצה להגיע לאנרכיה. אני מעריך שבטווח הקצר נכבד את פסיקת בית המשפט, לא רואה אופציה אחרת, אבל ננסה לחשוב איך אנחנו מביאים את אותו איזון בדרך אחרת. לא נוכל לשמר את אי האיזון הקיים עכשיו. אנחנו נמצאים פה באיזשהו חתול ועכבר. העם הוא הריבון, נציגי העם מחוקקים בכנסת. צריכים לחשוב איזה אופציות ומה עושים כדי להחזיר את הכוח לעם".

"אם 15 שופטי בג"ץ יעידו על עצמם שהם הריבון, העם יצטרך לומר את דברו. איך הוא בדיוק יאמר את דברו? אני לא רוצה להגיע לשם. מקווה שלא נצטרך להגיע לנקודה שנשב על המדוכה ונחליט איך מחזירים את הכוח לעם".

"אני רוצה לקוות ולהאמין שבית המשפט מספיק חכם כדי לא לומר לעם ולנציגיו: 'אתם לא בעל הבית פה, אנחנו חיים בדמוקרטיה שהיא לא דמוקרטיה. 15 שופטי בג"ץ הם הריבון'. רוב העם החליט על חוק מסוים, ברמת חוק יסוד. בית המשפט העליון, ב-75 שנות קיומו, לא פרץ ברגל גסה חוק יסוד. זו גדר שבית המשפט עצמו הניח כדי לשמר את נקודת האיזון שבין הרשויות. אם בית המשפט יפרוץ את הגדר הזו, הוא יחזיק את הטענה שלנו שאנחנו חיים באי איזון בין העם לבין בית המשפט, בשאלת מי הריבון".

האופוזיציה טוענת שההודעה שפרסמתם מהלכת אימים על השופטים.
"ההודעה הזו היא הודעה אמיתית. האמת היא גם אופציה. אנחנו נמצאים במצב שחוק יסוד מונח על השולחן, חוק יסוד שנחקק ברוב מוחלט של 64 מנדטים. אני מזכיר שחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, המגנה כרטה של המשפט הישראלי, קודש הקודשים, נחקק ב-34 מנדטים כמדומני. פה אנחנו מדברים על תיקון לחוק השפיטה, שנחקק ב-64 מנדטים".

איפה אתם כרגע מבחינת חידוש השיחות עם האופוזיציה?
"שמחתי לקרוא את גדי איזנקוט בשבת, אומר שצריכים להגיע לתיקון מערכת המשפט בהסכמה. התחזקתי, כי אפילו איזנקוט מבין שצריך לתקן את מערכת המשפט. לצערי, יאיר לפיד על הפודיום דורש דרישות מקדימות שאפילו מהפלסטינים הוא לא היה דורש, של להפסיק חקיקה לשנה וחצי. זה תנאי מוקדם שלא רלוונטי. בכלל, תנאים מוקדמים לא רלוונטיים. אני קורא לאופוזיציה: בואו לשיחות, בואו להסכמות. אני אומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: נעשה הכל כדי להביא את הדברים בהסכמה. הצעד הבא של הרפורמה זה הוועדה לבחירת שופטים. אין שום סיבה שלא יהיו חמישה נציגי אופוזיציה וחמישה נציגי קואליציה, ונצא לדרך חדשה. זה האיזון האמיתי".