מחבל ביצע ירי שלשום לעבר מתחם "מפגש ציפורה" בצומת ארגמן שבבקעת הירדן, אך בשל מעצור בנשק לא היו נפגעים. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחריו, אך הוא הצליח להימלט. שעתיים מאוחר יותר איתרו אותו לוחמי מג"ב באזור. המחבל פתח באש ופצע את אחד הלוחמים באורח בינוני, לפני שנורה ונוטרל.

דודו חייק, בעלי "מפגש ציפורה", הסתער על המחבל כשהיה במקום, וחייו ניצלו בעקבות המעצור בנשק. הבוקר תיאר חייק את הרגעים הדרמטיים: "ישבתי בתוך העסק עם הילדים כשאחד העובדים שלי נכנס בבהלה ואמר: 'דודו, יש יריות בחוץ. בוא מהר החוצה'. כשקלטתי שלמחבל יש נשק מאחורה אמרתי לו: תעצור מהר. הלחצתי אותו. הוא שלף את הנשק וניסה לדרוך אותו ולירות לכיוון שלי, אבל היה לו מעצור".

"כשראיתי שיש לו מעצור, רצתי אליו בטירוף כדי לנסות לנטרל אותו. הוא רץ אחורה כשהוא מכוון אליי את הנשק. המשכתי לרוץ אליו מהר, אבל הוא הצליח איכשהו לברוח לי מהידיים. היה כאן אוטובוס, רצתי לראות אם יש חייל עם נשק כדי שיעזור לי. לא הייתי חמוש. כשראיתי שאין אף אחד המשכתי לרוץ לכיוון הבן אדם לשטח הכפר והתקשרתי למשטרה. העלו ישר רחפנים לכיוון הכפר ותוך מספר דקות התחילו לסרוק את השטח גם רגלית".

מאיפה הייתה לך בכלל התעוזה לגשת אליו? הוא חמוש.
"בהתחלה עוד לא הבנתי שזה בחור עם נשק. אמרו לי 'יריות', אבל חשבתי שזה סתם, שזה צעצוע. כשיצאתי לבדוק ראיתי ילד צעיר, סדר גודל של גיל 17 עד 20. הוא נלחץ, הבין שכנראה אין לו סיכוי והצליח איכשהו להסתובב ולרוץ במהירות. הוא קלט שאני הולך לנטרל אותו".

אילו מחשבות יש ברגעים האלה?
"לא חשבתי כל כך. פחדתי שמישהו ייפגע אצלי במקום, גם הילדים שלי היו שם. העדפתי לנסות לנטרל אותו כי לא היה כאן חייל או מישהו שיעזור לי. ראיתי שהמחבל ממש בלחץ, אז הלכתי עליו עד הסוף. יכולתי לאבד את החיים שלי, המשפחה שלי הייתה מאבדת אותי. לא חשבתי כל כך באותו הרגע, רק רציתי שלא ייפגע מישהו אחר".

איך מרגיעים את הילדים אחרי סיטואציה כזאת מפחידה?
"ישר באו אליי מהמושב והביאו לנו עובדת סוציאלית דרך המועצה, שדיברה עם הילדים. הבנתי ממנה שהם לא ראו. בני בן ה-10 הבין מה קרה והשתדל לא לצאת יותר מהמקום. הילדה לא הבינה, לא קלטה את העניין הזה".

מתי תפסו את המחבל?
"אחרי כמה זמן שעלו למעלה ועשו את החיפושים, שמענו צרור מאוד חזק של יריות. היו כאן חיילים שמכירים אותי, אני מנהל את המקום שש שנים והתחברתי לרוב החיילים פה. כולם אוכלים אצלי. הם אמרו לי שאחד מהחיילים שלהם נפצע ושעדיין לא יודעים מה מצבו. אחר כך גיליתי שזו רק פציעה ביד. אני רוצה לשבח את החיילים שלנו שבאמת עשו כאן עבודה ממש טובה ומהירה, ברוך השם שזה נגמר בצורה כזאת".