חמש עשרה שנים מאז החל לרצות את עונשו בפרשת "הבנק למסחר", הגיש אתמול עופר מקסימוב מכתב לנשיא המדינה וביקש ממנו חנינה. בתו של עופר, נואל מקסימוב, הגיעה (שלישי) לראיון ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. בשיחה עמה, סיפרה על השיקום שעובר אביה בכלא וגם על החיים של דודתה, אתי אלון, לאחר שהשתחררה מהכלא.

"שלוש פעמים אבא שלי סורב לעלות לוועדת השחרורים, למרות שרוב חוות הדעת בעדו", הסבירה נואל מקסימוב את הבחירה לפנות כעת לנשיא המדינה רובי ריבלין. "יש שינוי גדול אצלו, הוא תמיד היה אבא תומך ופתחתי איתו את הדברים יותר מפעם אחת. שאלתי את השאלות הקשות והוא אמר 'איזה מכוער הייתי' ולמד לקחת אחריות". על דודתה אתי אלון וחייה החדשים אמרה: "אני ואתי בקשר טוב, החיים שלה לא אותם חיים, אבל היא עובדת בחברת טלפונים ומתקדמת יפה".

עורכת הדין סוזי עוזסיני ארניה, פרקליטתו של מקסימוב ומי שהגישה בשמו את בקשת החנינה, ציינה: "נימוקי הפרקליטות לא תופסים יותר. לטעמנו השיקול של פגיעה באינטרס הציבורי לא רלוונטי, עברו כבר 16 שנה ומקסימוב עבר שיקום ממושך". לטענתה, בגלל שמדובר בתיק מתוקשר מסרבות הרשויות להקל בעונשו של מקסימוב. "הוא יוצא וחוזר כל יום לעבודה במפעל בלי ליווי או פיקוח, כמעט חי לגמרי בחוץ. אנחנו מבינים את כאב הקורבנות, מקסימוב כתב לנשיא שהוא מצטער, אבל 16 שנות מאסר זה מספיק זמן. הגיעה העת לשחרר אותו, צריך להעביר מסר שגם לשיקום יש משמעות".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12