אחד מחמישה שניגשים למבחן הנהיגה המעשי עוברים אותו על הטסט הראשון, לרובנו זה לוקח עוד טסט אחד או שניים: אבל יש כאלה שניגשים לטסט עשרות פעמים, כמו נתנאל חסנו, תושב קריית מלאכי.

אחרי 25 פעמים שנכשל, חסנו צלח את טסט מספר 26 וקיבל את רישיון הנהיגה שכל כך ייחל לו. "לא היה שום רגע שחשבתי להתייאש, הייתה תקווה", סיפר חסנו ב"חדשות הבוקר", "אמנם ירדתי מרישיון למשאית לפרייבט, אבל לא ויתרתי ועברתי".

את הרגע שבו התבשר על ידי המורה לנהיגה, גבי סרוגסטי, כי עבר סוף סוף טסט - חסנו לא יישכח. "כשגבי בישר לי שעברתי, לא האמנתי. היו לי כבר מלא בשורות כאלה. אמרתי לו: גבי, לא יודע אם עברתי או לא. לא אאמין עד שאראה את ההודעה. רק כשאראה אותה אאמין לך".

הטסטרים הכירו אותך כבר?
"הכרתי את הטסטרים וידעתי: זה טסטר טוב, זה טסטר לא טוב, עם הטסטר הזה אני לא עובר. היו טסטרים שהייתי מתבאס כשרואה אותם".

מה קרה לך בזמן הטסטים?
"הייתי בלחץ משוגע, וכשאתה לחוץ אתה מתבלבל ולא יודע לנהוג. היו טסטים עם ברקסים, הייתי מתבלבל פתאום. היו אומרים לפנות ימינה והייתי פונה שמאלה מהלחץ והבלבול".

גבי, במקרה הספציפי הזה יש לך תחושת הישג אישי?
"אתגרים בחיים זה דבר מאוד טוב ויפה. אני מלמד גם תלמידים חירשים ועיוורים שאצלם תהליך הלמידה קשה ואיטי יותר. במקרה של חסנו לא הייתה לו בעיה של איכות נהיגה או חוקי תנועה, אלא בעיה פסיכולוגית. בפסיכולוגיה יש מושג שנקרא 'אפקט המנהרה' או 'אפקט הצינור'. הוא היה רואה קדימה, לא מסביב. לא הייתה לו ראיה מרחבית, כמו שאומרים בנהיגה. לכן היה לו מאוד קשה".

איך עבדתם על זה?
"עבדנו פסיכולוגית על הקטע הזה. הוא היה יושב איתי המון מאחורה, למידה סמויה, ללא תשלום, ולומד. ימים שלמים היה לומד, לומד ולומד. הוא היה נותן הערות לתלמידים לפעמים: 'תפנה פה ימינה, צמוד לימין', או 'למה אתה לא פונה שמאלה בחד סטרי לשמאל?'. הוא ידע לנהוג, ידע את חוקי התנועה".

האמנת בו מהרגע הראשון?
"אני מאמין בכל תלמיד שמגיע ללמוד נהיגה. יש תלמידים שעוברים טסט שביעי או שמיני, אבל במקרה שלו זה היה מאוד ייחודי וקיצוני. היה צריך הרבה עבודה איתו, והנה הוא הגיע ליעד והצליח להוציא רישיון נהיגה".

אפשר להרגיש בטוח לעלות איתו לנסיעה?
"אני עכשיו עולה איתו לנסיעה ואני מרגיש בטוח. אשב עם הרגליים למעלה. אני בוטח בו, הוא יודע את החוקים ונוהג אחרת לגמרי, יותר טוב ממה שנהג בשיעורים. הלחץ ירד מעליו, הוא פשוט רגוע יותר".