חיזור גורלי: "חיי הפכו לגיהינום"

חיזורים אגרסיביים, מרדפים ברחוב ופריצה לבית: אילן ברדה, תושב הרצליה, מתמודד מזה שנים ארוכות עם אישה שמטרידה אותו ולא מוכנה להרפות. הוא פגש אותה יום אחד מחוץ למכון הכושר שלו, לא נענה לחיזוריה - ומאותו רגע היא לא מוכנה לעזוב אותו. גם צו ההרחקה שהוצא נגדה לא עזר. "חיי הפכו לגיהינום, היא פלשה אליי הביתה וצרחה 'תתחתן איתי'", סיפר לנסלי ברדה, "זה סיוט, מטורף לגמרי".

הפרה בידוד וטענה: "הקשבתי ללפיד"

הימים - פרוץ מגפת הקורונה, הגל הראשון. עוד ועוד ישראלים נדבקים בנגיף, חלקם מסרבים להקשיב להנחיות משרד הבריאות ומפרים בידוד. ורד סבן חזרה מארצות הברית, נשלחה לבידוד ביתי - אך בחרה להפר אותו ויצאה לערוך קניות. השב"כ איכן את מקומה, סבן נקנסה, וכשנשאלה על כך בראיון לניב רסקין הסבירה: "לא ידעתי שההגבלות כל כך נוקשות ושאסור לצאת בכלל מהבית. התחברתי למה שהפוליטיקאים אומרים. היו פוליטיקאים שאמרו 'צאו מהבית'. לפיד אמר משהו כזה. אם יש חילוקי דעות אז מי אני, קטונתי".

קרן פלס חושפת: "אני בשיקום רציני"

בקיץ 2021, כשהיא עובדת מסביב לשעון ורצה מהופעה להופעה, קרן פלס התמוטטה ואושפזה בבית החולים. אחרי סדרת בדיקות וטיפולים הסתבר כי היא סובלת מקרע במעטפת המוח שייתכן ונוצר עקב מאמץ גופני חריג. בשיחה עם רסקין חשפה לראשונה את מה שעבר עליה באותם רגעי משבר ואת תהליך השיקום שהיא עוברת: "אני בשיקום רציני ומרגישה נהדר. איך שהתחילה 2022 נדלק לי אור גדול - מקווה שזה סימן שהעולם הולך לתהליך של החלמה".

אילנה ראדה על הראיות החדשות בתיק

16 שנה אחרי רצח הנערה תאיר ראדה זכרונה לברכה בתא השירותים בבית הספר בקצרין והתפניות בפרשה מסרבות להסתיים. לפני שנתיים, כשבית המשפט העליון דן בבקשת רומן זדורוב למשפט חוזר, חשפה אילנה ראדה ב"חדשות הבוקר" כי נחשפה לראיות חדשות בתיק שהפתיעו אותה מאוד. "אישיות בכירה מאוד הראתה לי דברים חדשים שהכניסו אותי להלם", סיפרה לרסקין, "אלה דברים שלא ידעתי במשך 13 שנה. אני מכנה את החוקרים פושעים פליליים, הנחו את רומן מה להגיד בחדר החקירות".

מעשה ב-50,000 שקלים

דמיינו שהייתם מעבירים בטעות 50,000 שקלים לחשבון הבנק הלא נכון - ובעל החשבון היה מסרב להחזיר לכם את הכסף. כך קרה לעוז עובדיה ובת הזוג שלו, אשר בגלל טעות הקלדה העבירו את הכסף לחשבון שגוי ושילמו על כך ביוקר. "הבנק פנה ללקוח וביקש ממנו שיחזיר את הכסף, אבל הלקוח אמר שהוא לא מוכן", סיפר עובדיה ההמום, "הלקוח טוען שזאת טעות של הבנק ושהוא לא מוכן להחזיר".

מעיין אדם פורצת בבכי בשידור חי

בסמוך לפרידה שלה מבן הזוג אסיף אלקיים, פרסמה מעיין אדם פוסט שבו התייחסה לשינויים הגדולים בחייה וציטטה משירה של מירי מסיקה, "יש לך אותך". כשהזמרת ביצעה בשידור את השיר, מעיין לא הצליחה לעצור את הדמעות ופרצה בבכי. "מצאתי את עצמי יושבת בבית ומייבבת מהפוסט שכתבת, מעיין. לא בגלל שזה קשור אליי, אלא בגלל שהכוח של מוזיקה כל פעם מהמם אותי מחדש: מרפא, מחזק, מעצים. לא דמיינתי בחיים", סיפרה מסיקה.

יוצאת מהצללים: המסתערבת הראשונה נחשפת

בפינה האהובה "שיעור פרטי", חשפה שיר פלד את שירותה ביחידת המסתערבים של משמר הגבול. "פאודה"? המציאות עולה על כל דמיון. פלד הייתה אחת משלוש הנשים הראשונות שעברו את מסלול ההכשרה והפכה ללוחמת מן המניין. היא השתתפה במבצעים נועזים שאפילו בני משפחתה לא ידעו על מעורבותה בהם. על ההשתלבות שלה כאישה ביחידה סיפרה פלד: "לא הייתי חלק מאחוות הלוחמים בהתחלה, ניסיתי מאוד להיות כמוהם".

אופירה אסייג על אסון מירון

אסון מירון שבו נהרגו 45 ישראלים זיעזע מדינה שלמה. המגישה אופירה אסייג התארחה באולפן "חדשות הבוקר" וקראה ליושב ראש ש"ס, אריה דרעי, להתפטר מתפקידו. "אני מצפה מדרעי, מי שמוביל את העולם הדתי והחרדי, אחרי שנהרגו 45 אנשים שהלכו למירון כדי לחגוג, להתפלל, לחבק את הרשב"י, ליהנות מיום הילולה בל"ג בעומר וחזרו מתים - לא יכול להיות שמנהיג בסדר גודל של דרעי לא יאמר מילה".

התלמידה הטובה ביותר בישראל

הכירו את סיון בן אליהו, התלמידה הכי טובה בישראל. היא סיימה את הלימודים בחטיבת הביניים בהצטיינות, עם ציון 100 עגול בכל המקצועות. "זה הרבה עבודה קשה", הסבירה, "אני אוהבת ללמוד, עם כמה שזה נשמע חנוני. אמא שלי ממש התרגשה, בכתה מאושר מהתעודות. יש בבית הספר מגמה למדעי הרפואה, אני רוצה להגיע לשם ואחר כך להתעסק ברפואה, אולי אפילו להמציא תרופה". לגמרי מאמינים בך.

"סידרתי למחבל דייט עם 70 בתולות"

יאיר מימון ישב עם אשתו במרפסת ביתם שביישוב תקוע, כשלפתע מחבל חצה את הגדר והתקרב לבית המשפחה כדי לבצע פיגוע רצחני. מימון, אבא לשבעה ילדים שהיו בבית באותו זמן, ניטרל את המחבל ובכך מנע אסון גדול: "סידרתי למחבל דייט עם 70 בתולות", סיפר, "גם הייטקיסט שמנמן הופך למשהו אחר כשמבין שמישהו הגיע לרצוח את משפחתו".