השיחה הקשה בין בכירי הממשל האמריקאי לשר רון דרמר וראש המל"ל, צחי הנגבי: לפי הדיווחים, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר: "אתם עומדים להיות אחראים על משבר הרעב השלישי במאה ה-21. זה לא דבר שאנחנו יכולים לקבל כשותפים. תוכנית הפינוי שהצגתם עד כה לא מרשימה ולא ישימה". שר החוץ אנתוני בלינקן עקץ: "לפי קצב הפעולה שלכם בהכנסת הסיוע ההומניטרי, ייקח לכם ארבעה חודשים לפנות את רפיח".

חבר הכנסת דני דנון התייחס לכך הבוקר: "יש שיח מתמשך, לא מסכימים על כל דבר. האמריקאים רוצים בניצחון ישראל, והניצחון לא יושלם בלי הכרעת חמאס. רפיח זה חלק מהכרעת חמאס, אלה ארבעה גדודים מחוזקים. נמשיך את השיח איתם, המשלחת תצא לוושינגטון. בתחילת המלחמה האמריקאים אמרו לנו: 'אל תיכנסו קרקעית לרצועת עזה, אל תפנו אוכלוסיה, זה לא יעבוד לכם'. הם טעו. נכנסנו קרקעית, פינינו אוכלוסיה והמהלך בצפון הרצועה הצליח. אותו הדבר נעשה גם ברפיח".

"נפעל כדי לצמצם פגיעה באוכלוסיה אזרחית, אבל אנחנו נחושים להמשיך את המשימה. יש פה קרב של נחישות, של התמדה, של מי יותר חזק. יש לנו את היכולת להתמיד, גם אם זה דורש שיח וויכוח עם השותפים שלנו. מה שמטריד אותי הבוקר זה למה אנחנו לא נמצאים ברפיח אתמול, למה אנחנו מחכים, למה משהים את הפעולה".

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן התייחס לתקרית שבה נהרגו בשוגג שבעה מעובדי ארגון הסיוע WCK: "התקרית הזו היא הגרועה ביותר בזמנים האחרונים מבחינת היקף עובדי הסיוע שנהרגו. תקריות כמו שהיו אתמול פשוט לא יכולות לחזור על עצמן. ישראל לא עושה מספיק כדי להגן על האוכלוסיה האזרחית".

לכך הגיב דנון: "במלחמה יש טעויות, אין מה לעשות. חיילי צה"ל ירו גם בחטופים ואחד על השני בעשרות אירועים טרגיים. זה אירוע טרגי שאנחנו מצרים עליו, נתחקר אותו, אבל זו מלחמה וזה קורה. בשנה האחרונה נהרגו למעלה מ-140 עובדי סיוע במוקדי מחלוקת בעולם. צריכים לבדוק מה קרה ואיך מצמצמים את האירועים האלו, אבל כל הרוג ברצועת עזה זה באחריות חמאס, לא באחריות מדינת ישראל. צריך לומר את זה לעולם - אל תבואו אלינו בטענות, במלחמה קורים אירועים טרגיים כאלו, האשם הוא חמאס. אני בטוח שהקהילה הבינלאומית תטפס על האירוע הזה, תנסה לנצל אותו, אבל אנחנו צריכים להסתכל על המטרות שלנו ולהתקדם".

מה חשבת על ההפגנות מול בית ראש הממשלה אמש?
"הצטערתי לראות את המראות האלו, הם לא מחזקים אותנו. האויבים שלנו שמחים כשאנחנו רבים בינינו. לגיטימי להפגין ולמחות, אבל אתמול נחצו גבולות. זו לא הפגנה, זה לשבור מחסומים, לתקוף שוטרים, לזרוק אבוקה על שוטר. זו כבר חציית גבולות, זה גובל באנרכיה. מי שזורק על אבוקה על שוטר, זה דבר חמור ביותר".

מה דעתך על הדרישה לקבוע מועד לבחירות?
"אני חושב שדיון בבחירות עכשיו הוא לא הדיון הנכון, אלא מתי נכנסים לרפיח ולמחנות המרכז ומכריעים את גדודי חמאס ואת המלחמה. האם הקדמת בחירות עכשיו משרתת את הניצחון על חמאס והחזרת החטופים? לדעתי לא. יש ציבור בישראל, שאני לא מזלזל בו, שרוצה בחירות מהרגע שנגמרו הבחירות האחרונות. לא משנה מה יקרה במדינת ישראל, הם ירצו בחירות. זו זכותם, זו אופוזיציה. האם אני רוצה שמחר בבוקר יתחלפו אלוף פיקוד דרום, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש הממשלה ושר הביטחון? בפירוש לא. כרגע צריך לחזק אותם, שישלימו את המשימה. יגיע הזמן לעשות בדק בית, לשאול את השאלות ולהיכנס לתוך העניינים הפוליטיים. אנחנו עדיין לא שם. בתחילת המלחמה דיברנו על אחדות, כולם היו על אותו גל. מסרים כמו 'כוחנו באחדותנו' הדהדו. המבחן הוא עכשיו, כשעובר הזמן והלחץ הבינלאומי מתגבר. זה מבחן האחדות האמיתי שלנו".