בעקבות דברי השר דודי אמסלם כי "יש מרד בתוך צה"ל ומי שמורד בתוך הצבא, מטפלים במורדים כמו שאמורים לטפל במורדים", ועוד מתקפות בעת האחרונה מצד חברים בקואליציה על הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקדים בכירים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט פרסמו הודעת תמיכה משותפת ברמטכ"ל ובקצינים הבכירים.

"ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עובדים בשיתוף פעולה הדוק ונותנים גיבוי מלא לרמטכ"ל ולקציני צה"ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה", נכתב בהודעה, "ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".

חבר הכנסת מהליכוד, חנוך מילביצקי, בירך הבוקר על ההודעה וגינה את המתקפות על הרמטכ"ל: "חזרתי ואמרתי שאסור לעשות את הדברים האלו. יש מי שמאוד רוצה ומעוניין להכניס את צה"ל לתוך השדה הפוליטי. תפקידנו כנבחרי ציבור, בטח כחברי קואליציה, למנוע את הדבר הזה. ראש הממשלה השמיע את קולו בצורה מאוד ברורה. טוב שעשה כך".

מה עם האחרים? איפה ניר ברקת, אבי דיכטר? זה לא חורה לך?
"אני בטוח שאחרים שיחשבו שזה נכון, יעשו את אותו הדבר. ראש הממשלה מדבר בשם הממשלה והקואליציה. ההודעה הייתה במקום, אני מסכים איתה. אני מקווה מאוד שכולם יילמדו, יפיקו את הלקחים ויעבדו קשה, כמו שראש הממשלה ושר הביטחון עושים, כדי להשאיר את צה"ל מחוץ לפוליטיקה".

מה חשבת על איך שהתבטא דודי אמסלם ועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, שרמז כי הטייסים הם חבורת בכיינים?
"ההתייחסות שאני מכיר לגבי הטייסים, זה לגבי אלו שמסרבים. יש הבדל גדול בין טייסים בכלל, לבין מי שמחליט שהוא מסרב. הדברים האלו הם בשוליים. צריכים להמשיך בקו הממלכתי ולהשאיר את צה"ל מחוץ לפוליטיקה".

יושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשאל אמש האם יסכים להקמת ממשלת אחדות והשיב שאין היתכנות לכך. לכך התייחס מילביצקי: "אנחנו בטח שלא פוסלים אף אחד מלהיכנס לממשלה, אם הוא מוכן לקבל על עצמו את קווי היסוד של הממשלה הזו. אף אחד לא פסול. כל מפלגה ציונית ברוכה תהיה".

גנץ אומר שאין סיכוי לזה, בטח כששר המשפטים יריב לוין לא מכנס את הוועדה לבחירת שופטים.
"הנהלת הקואליציה מחזיקה בעמדה ברורה לגבי הוועדה לבחירת שופטים. הרכבה הנוכחי לא מאפשר להעביר את התיקונים שאנחנו רוצים לעשות. לכן, כל עוד אין הסכמה על שינוי הרכב הוועדה, הוועדה לא תתכנס בהרכבה הנוכחי".

נשיאת בית המשפט העליון פורשת בעוד חודשיים. מה יקרה אז?
"יהיה בסדר. יישבו וימנו את מי שצריך למנות. אנחנו הולכים לקדם במהלך המושב הבא, שיתחיל באמצע אוקטובר, את המבנה השיוויוני שלנו לוועדה לבחירת שופטים: חצי-חצי. 5-5. כל מינוי מחייב הסכמה. זו נראית לי הצעה יותר נכונה ומאוזנת. שני הפוליטיקאים היחידים שיהיו בוועדה הזאת יהיו שר המשפטים ויושב ראש האופוזיציה. היתר יהיו משפטנים".