עובדי מפעל טבע שעומדים בפני פיטורין כבר לא יושבים בשקט. ב"חדשות הבוקר" הגיעו אל מחוץ למפעל טבע בקרית שמונה, שם קיימו העובדים הפגנה בניסיון למנוע את סגירתו של המפעל והפיכתם למובטלים. "אלי הורוביץ מקים המפעל מתהפך בקברו", אמר ראש עיריית קרית שמונה, ניסים מלכה, בראיון מההפגנה. "המפעל נפתח בשנות השמונים שנפלו בקרית שמונה קטיושות ומפעלים אחרים נסגרו כאן. שוחחתי עם הנהלת המפעל, הבטיחו לי שידברו איתי לפני כל צעד. אני מקווה מאוד שהמפעל לא ייסגר בשום אופן, יש פה כמעט 270 עובדים ו-500 משפחות שמקבלות שירותים מהמפעל, סגירת מפעל טבע זו מכת מוות שתסגור את העיר.

בשלב זה ממתינים העובדים לבשורות כשההכרעה על גורל החברה צפויה להגיע בהמשך היום. "מנהלים שנכשלו ממשיכים לקבל שכר של יותר מ-50 אלף שקל בחודש, זו פשוט חזירות קפטיליסטית", טען בשידור דניאל שבתאי, יו"ר ועד עובדי המטה בטבע. "העובדים רוצים להיות חלק מהפתרון אבל צריך לשנות את השיח". 

"בסך הכל צריך למצוא מישהו שימשיך להפעיל את המפעלים הללו שיכולים להרוויח כסף", הסביר הפרשן הכלכלי, ד"ר אלכס קומן. "טבע קיבלה לאורך שנים מיליונים מהממשלה כדי להעסיק עובדים בפריפרייה ועכשיו אחרי שקיבלו את הכסף הם אומרים לאותם אנשים ללכת הביתה. הדג מסריח מהראש וזה מקרה קלאסי של רצחת וגם ירשת. אנשים הולכים הביתה ומי שהוביל לקריסה המכוונת, יושב בבית וסופר את הכסף. לסגור מפעל ריווחי זה פשוט נורא".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12