זהו יום הבוחר - ומי שמתרגשים לא פחות מהפוליטיקאים עצמם, אלה ילדי הפוליטיקאים. יואב לפיד, בנו של יאיר לפיד מ"יש עתיד", טל טרופר, בתו של חילי טרופר מ"כחול לבן", אריאל אלקין, בנו של זאב אלקין מ"תקווה חדשה" ועידו ברק פיקר, בנה של קרן ברק מ"הליכוד", סיפרו ב"חדשות הבוקר" על התחושות שלהם ושל אבא ואמא ביום הזה.

"זה בוקר מרגש", פתח לפיד הבן, "יש רוחות של שינוי באוויר, כולנו בציפייה לראות מה יקרה. אצטרף היום לאבא ונחרוש את הארץ, נפגוש את הפעילים ונעודד אותם. אבא במתח, אבל יש לו תכונה שככל שהמתח עולה וכולם מתעלפים מסביב, הוא נהיה יותר קול. יש לו עצבים מברזל, הוא מרגיע אותנו שיהיה בסדר".

"החברה שלנו במצב לא משהו והשינוי הוא דחוף", המשיך לפיד, "אני מאמין באבא שהוא יכול להוביל את השינוי הזה. יש תחושה שהפעם זה קורה, זה תלוי בזה שאנשים שמאמינים בשינוי יילכו להצביע".

עד כמה אתה נעלב בשבילו כשאתה קורא מה כותבים עליו?
"התפקיד שלנו כמשפחה זה קודם כל להיות שם בשבילו ולתת לו בית חם ומקום שיחזק אותו אחרי המאבקים הקשים. אני לא נעלב, הוא מקבל את זה באהבה, גם את הביקורות וגם את הדברים הקשים שאומרים לפעמים. אבא חינך אותנו לא להיעלב ממי שמנסה לפגוע. הוא מקבל את זה כחלק מהבחירה שהוא עשה בחיים. מי שאין לו עור של פיל ואת העצבים לקבל את זה, יהיה לו קשה במגרש הפוליטי".

מה יקרה אם אבא יהפוך לראש ממשלה ותצטרך לעבור לבלפור?
"אני לא זקוק לחדר בבלפור, יש לי בית משלי, אבל מה שאבא צריך אנחנו כאן מאחוריו. חשוב לי שאבא יצליח, אני הכי מאמין בו בעולם. אבל זה גם חשוב לי כאזרח. אני רוצה לחיות במדינה הזאת ולהקים בה משפחה, לכן הבחירות האלה חשובות".

ילדי הפוליטיקאים בבוקר בחירות 2021 (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אריאל אלקין, בנו של זאב אלקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אריאל בן ה-10 הודה כי מאז שאביו זאב עבר מהליכוד לתקווה חדשה, גם הוא עצמו סובל מהשמצות. "לפעמים זה כיף שאבא פוליטיקאי ולפעמים לא", הודה אלקין הבן, "זה כיף לדעת שלאבא יש השפעה מאוד גדולה ושהוא נמצא במרכז העניינים של המדינה, אבל לפעמים ילדים נטפלים ומציקים לי בגלל זה".

מה הם אומרים לך?
"בזמן האחרון, בגלל שאבא עבר צד לתקווה חדשה, התחילו לקרוא לי שמאלני ולהציק לי. אני עונה להם שאני לא שמאלני, וזה שהוא נגד ביבי לא הופך אותו לשמאלני בשום צורה. אני מאחל לאבא שהוא ותקווה חדשה ינצחו בבחירות ושאלה יהיו הבחירות האחרונות".

עידו ברק פיקר בן ה-11 סיפר: "אמא שלי תורמת למדינה בכך שהיא מחוקקת חוקים ועוזרת כל הזמן לאנשים. לפעמים זה מפריע שהיא פחות בבית, אבל לפעמים לא. אני מאחל לה שתבחר ושתהיה גם שרה אחרי זה". טל טרופר בת ה-15 הוסיפה: "אני דומה לאבא באופי. הוא מאוד דואג למדינה, היא מאוד חשובה לו. הוא ציוני ומחנך גם אותנו להיות ציונים ולאהוב את הארץ. מאחלת שכחול לבן תעבור את אחוז החסימה ותצליח".