שר המורשת עמיחי אליהו, חבר עוצמה יהודית, תקף הבוקר את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה בעקבות ההתערבות שלה בהדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. "היועצת המשפטית לממשלה קרובה לסיים את תפקידה", הבהיר השר, "זאת לפי ועדת שמגר שקבעה ארבעה מבחנים, כשאחד המבחנים אומר שברגע שיש לממשלה חוסר יכולת לתפקד, צריך לבחון את האפשרות לסיים את תפקידה. אני חושב שזה מתקרב".

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, התייחס במסיבת עיתונאים אמש להדחת ניצב אשד והעברתו לתפקיד ראש אגף הדרכה. שבתאי לא חזר בו מהמינוי עצמו, אבל כן מעיתוי הפרסום שלפי הדיווחים נבע מלחץ שהפעיל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעקבות תפקוד הניצב בטיפול במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

"המינוי המדובר היה מתוכנן ליישום לאחר חודש הרמדאן. טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש", אמר המפכ"ל שבתאי. כזכור, לאחר פרסום סבב המינויים, היועמ"שית בהרב-מיארה הורתה להקפיא את הדחת הניצב אשד. זאת, לאחר שערכה בירור ראשוני ממנו עלה כי קיים "חשש כבד לחוקיות ההליך". המפכ"ל הבהיר אמש כי הוא מקבל את החלטת היועמ"שית, אך לא חוזר בו מהעברת מפקד מחוז תל אביב תפקיד ויבצע זאת לאחר חודש הרמדאן, זאת בכפוף לאישורה.

באשר להצהרת המפכ"ל אמר השר אליהו, "המפכ"ל נתון תחת לחצים של מפכ"לים לשעבר, שהביאו את המשטרה למצב הקשה שהיא נמצאת בו היום. הוא נמצא תחת לחצים של היועצת המשפטית, שגורמת לו לפעול בניגוד לדעתו. המפכ"ל מצהיר שמפקד מחוז תל אביב לא ראוי לתפקיד שלו וצריך לעבור לתפקיד אחר. כיוון שמופעלים עליו לחצים מגורמים שונים, הוא דוחה כרגע את הדברים האלה. לא נכון למדינת ישראל שמפכ"ל שחושב שמפקד מחוז מסוים לא מתפקד כמו שצריך, לא מסוגל למלא את תפקידו בגלל לחצים פוליטיים, גם על ידי היועצת המשפטית לממשלה שהפכה את עצמה מזמן לדמות פוליטית".

מה עם הלחצים מצד השר לביטחון לאומי לפעול יותר בתקיפות נגד המפגינים?
"זה תפקידו. למה זה בעייתי? שר המשטרה צריך לקבוע מדיניות. לא יכול להיות שמשטרת ישראל באה להפגנות מסוימות של ציבורים אחרים, עולה עליהם עם סוסים, מכה אותם עם אלות ודורסת את כל זכויות האזרח שלהם. אין שום הבדל בין תל אביב למגרון, עמונה ומאה שערים. בשבת האחרונה פגשתי שוטר שהוא חלק מיחידת הפרשים, שאמר לי שהם קיבלו הוראה מפורשת להפריד בין לדם לדם, הוראה להתייחס למפגיני השמאל בתל אביב בצורה שונה".

בדקת שהדבר הזה באמת נכון?
"יש מישהו במדינת ישראל שחושב שהדבר הזה לא קורה? ההוראה שלהם הייתה נורא מפורשת. הוא אומר: 'קיבלנו הוראה להתייחס להפגנות בתל אביב בהכלה'. לא כמו שנוהגים אצל החרדים, המנחלים והדתיים".