מצעד הדגלים המסורתי ייערך מחר (חמישי) לציון יום ירושלים ובמשטרה נערכים לשלל תרחישים, בהם האפשרות לירי רקטי מרצועת עזה בזמן המצעד. לפני שנתיים, ירה הג'יהאד האיסלאמי מטח רקטות לכיוון ירושלים בעת קיום המצעד. לפי הדיווחים, הפלגים הפלסטינים שלחו באחרונה מסר למודיעין המצרי והזהירו את ישראל כי בעקבות המצעד עשוי להיפתח סבב לחימה חדש שיהיה "גדול ורחב יותר ולא יוגבל לרצועת עזה".

3,270 שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את מאות האלפים שצפויים להגיע לירושלים ולהשתתף בחגיגות. כחלק מההיערכות למניעת הפרות סדר, עשרות תושבים, בהם גם פעילים יהודים, נעצרו והורחקו מהעיר.

נצ"מ שלומי טובול, מפקד תחנת לב הבירה בירושלים, אמר הבוקר: "אנחנו בתגבור משמעותי עם פריסה נרחבת של שוטרים בכלל נקודות החיכוך. אנחנו נערכים לכלל התרחישים, גם לירי תלול מסלול מכיוון עזה. כרגע בהערכה הסיכוי לכך יותר נמוך, אבל אם מישהו יחליט עוד הפעם לבצע ירי, אנחנו ערוכים ומוכנים. ניתן את המענה".

מסלול מצעד הדגלים יהיה זהה לזה שבשנים קודמות. "כבר הרבה מאוד שנים שזה אותו המסלול. כניסה דרך שערי העיר העתיקה אל הכותל. המסלול נקבע מראש על ידי הדרג המדיני ואנחנו נעמוד במסלול הזה, ללא שום שינוי. בהר הבית מבחינתנו ייערכו ביקורים שגרתיים שיתבצעו בשעות הביקור, ללא שינוי בשעות הביקור".

יש התרעות?
"ההתרעות כלליות, אין התרעות ספציפיות. אנחנו יודעים לטפל בכל התרעה או אירוע שייכנסו, בין אם לפני ובין אם במהלך. נדע לתת את המענה המבצעי. המשטרה פרוסה בכוחות מתוגברים. חייב לציין שבמהלך החודשים האחרונים סוכלו ביחד עם צה"ל והשב"כ אירועים משמעותיים שתוכננו בירושלים".

איך עוברים האירועים בירושלים עד כה?
"למעשה התחלנו את אירועי יום ירושלים כבר אתמול, עם אירועים קטנים שיימשכו גם היום, כמו צעדות של"ח. השיא מחר במצעד הדגלים. אנחנו מצפים למאות אלפים שיגיעו לירושלים וישתתפו בחגיגות. זה המקום לקרוא לכל תושבי מדינת ישראל להגיע, להשתתף, לשמוח ולהרגיש בטוחים. אנחנו נהיה פה בשבילכם".