בבית החולים תל השומר מאושפז במצב קשה סרן ישראל מאיר אליצור, מפקד פלוגת כפיר שנפצע אתמול (ב') בפיגוע הדריסה בבנימין.

אביו, נעם אליצור, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" ועדכן על המצב הרפואי של בנו: "מצבו יציב אבל עדיין מוגדר קשה, הוא מורדם ומונשם. הוא ספג פגיעה בפנים וברגל והריאות שלו מלאות בנוזלים, הוא לא מסוגל לנשום בכוחות עצמו. אנחנו מקווים שבעזרת השם הוא יחזור לעצמו כמה שיותר מהר".

איך שמעת על האירוע?
בשש בבוקר השכן דפק על הדלת שלנו והודיע לנו. זה חסך לנו את החוויה של קציני צה"ל שדופקים לך על הדלת".

מה הסבירו לכם על האירוע?
"הם היו בפעילות מעצרים שגרתית כמו בכל לילה. בדרך הייתה להם תקלה באחד הרכבים, אבל למרות זאת הם המשיכו כמצופה במשימה. כשהוא חזר מהמשימה הוא ניגש לטפל ברכב ולמרות שהרכבים היו מסודרים בצורה מאובטחת, נשארה עדיין פירצה קטנה שדרכה נכנס הרכב הפוגע. הוא לא הספיק להתחמק הצידה והם פגעו בו. זה לא היה פיגוע דריסה במובן הרגיל, זו חוליית מחבלים שפעלה באיזור בשבועות האחרונים".

בנו השני של נעם, משה, משרת כסגן מפקד גדוד נחשון בחטיבת כפיר. משה שמע על התקרית בזמן אמת אך לא ידע שהקצין הפצוע הוא אחיו. "דרך שני הבנים שלנו נחשפנו למשמעות השירות הצבאי שזה הרבה אחריות, אמינות ודאגה לחיילים", אמר נעם, "כל מה שאפשר לעשות לטובת המשימה ולטובת החיילים - עושים, כולל לפעמים להוציא כספים מהכיס בשביל החיילים".

כשהתבקש נעם התבקש לספר על בנו הוא פרץ בבכי: "ישראל מאיר הוא ילד נפלא, מתוק, מתחשב מאוד, מנומס מאוד ואחראי מאוד כלפי משפחתו וחייליו. הוא שייך לזן של מפקדי צה"ל שאומרים: "אחריי לקרב ולפניי לישון".

משפחתו של אלאור אזריה באו לבקר אתכם אתמול, הם מחוברים אליכם, נכון?
"ישראל מאיר היה מחובר לאלאור מהרגע הראשון למרות שבאירוע המדובר הוא לא היה. הוא היה מעורב מאוד במשפט, העיד ארוכות וליווה את המשפחה".