הוא קיבל אות הוקרה על מעורבותו בנטרול מחבל שדקר מאבטח בתחנה המרכזית בירושלים, אך מדוע באחד הסרטונים הוא נראה כמי שמפריד בין המחבל למאבטח שרדף אחריו במטרה לעצור אותו? יום לאחר האירוע התראיין הבוקר (שני) נהג המונית הירושלמי יוסף בן אמו ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין ושחזר את השתלשלות האירועים.

"חשבתי שזו קטטה, אז ניסיתי להפריד בין השניים", הסביר בן אמו את התיעוד באתר Ynet בוא הוא נראה מפריד בין השניים. "כשהמאבטח אמר לי שמדובר במחבל, אני בעצמי רכנתי עליו ונתתי לו מכה מתחת לחגורה שנטרלה אותו, עד להגעת כוחות הביטחון. תוך חמש דקות הגיעו כל הכוחות, הפשיטו ואזקו אותו. אמנם לא הייתי חמוש אבל יש לי עבר בקרב מגע וקראטה אז לא חששתי. עשיתי את המקסימום שיכולתי ואני מקווה שכל אזרח ינהג כמוני, לא חושב שאני גיבור".

נהג המונית והשוטרים שהשתלטו על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, נרשמת הבוקר אופטימיות זהירה בנוגע למצב המאבטח שנדקר ונפצע באורח קשה מאוד בפיגוע, אשר אלמליח. לאחר שלפנות בוקר נרשמו סימנים ראשונים שהוא מגיב, ציינו הרופאים כי מצבו מתייצב אך מוסיף להיות קשה מאוד. ד"ר עופר מרין, מנהל מחלקת הטראומה בבי"ח שערי צדק מסר כי: "יש עוד דרך ארוכה, אבל הוא בהחלט בכיוון הנכון".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12