הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום וידון בפרטי הסכם הגז עם לבנון. על פי ההסכם המסתמן, אסדת כריש שנמצאת 90 ק"מ מהחוף הישראלי תהיה כולה בצד הישראלי. כחמישה קילומטרים ממנה תוצב האסדה הלבנונית, צידון-קאנא, שחלקה הדרומי נמצא בתוך השטח הישראלי - אך כולה תהיה ברשות לבנון. ישראל תהיה זכאית לפיצוי כספי על חלקה היחסי בשטח.

באופוזיציה תקפו בחריפות את הממשלה בעקבות ההסכם. "לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה", אמר יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, "הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטח ונכסים ריבוניים. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, זה לא יחייב אותנו".

בתוך כך נודע כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בוחן את פרטי ההסכם ושוקל להטיל וטו. בצד זאת, גורמים אחרים בממשלה קוראים לאשר את ההסכם. שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות אורית פרקש הכהן, חברת המחנה הממלכתי, אמרה הבוקר: "יש הרבה מאוד פייק ניוז בקשר להסכם הזה. הרבה אנשים שומעים על זה ולא מבינים מה זה. יש מאגר גז שנמצא בגבולות לבנון וחלקו בגבולות ישראל. לנו יש אינטרסים ביטחוניים במשא ומתן הזה וגם אינטרסים כלכליים במשא ומתן הזה. כל עסקה צריכה לבטא איזון ראוי בין השניים".

"צריכים הסכם שכל הקצוות בו יהיו תפורים. זו תהיה טעות לייצר הסכם שישאיר דברים מסוימים להמשך, כי עכשיו זה המאני-טיים, כשסוגרים את כל הנקודות. צריך לסגור הכל, כולל הפיצוי. נכון לשעה זו עוד אין ממש הסכם אלא דיונים ודיאלוג, על חלק מהדברים צריכים לקבל את התגובה הלבנונית - לא בתקשורת, אלא באמת לשבת על הפרטים".

"הדברים יוצגו לקבינט היום אחר הצהריים, אני מניחה שיהיה דיון משמעותי. אני מציעה להשאיר את הנושא הזה מחוץ לפוליטיקה. אני סומכת על שר הביטחון ועל כלל הגורמים בקבינט שייתנהגו באחריות. זה הסכם שהתקיים גם בתקופת נתניהו, אז מה, גם הוא היה מעביר משהו לחיזבאללה? מדובר במשא ומתן מול לבנון, צריכים לראות מה לישראל יוצא מזה זה מה שמנחה אותנו".