ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא אמש הודעה חריפה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שהשר זעם על התגובה הרפה לטענתו לירי הרקטות מעזה והעובדה שלא הוזמן לקבינט המדיני-ביטחוני. "ראש הממשלה הוא שמחליט מי הם הגורמים הרלוונטיים בדיונים", נכתב בהודעה, "אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר, הוא אינו חייב להישאר בממשלה". בתגובה השר הודיע כי הוא וחבריו לסיעת עוצמה יהודית ייעדרו מההצבעות בכנסת: "אם נתניהו לא רוצה ממשלת ימין - שישלח אותנו הביתה".

חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד התייחס לעימות בין השניים, "אל תמהרו להספיד את הממשלה, שלא תתאכזבו. זו ממשלה אידאולוגית, ימין על מלא, שהציבור רצה ובחר. כמו בכל ממשלה, יש משיכות חבל. זה טבעי. יש אירועים מורכבים כמו זה שהיה לנו לפני יום, אבל בסוף זו ממשלת ימין על מלא שתחזיק ארבע שנים. אני לא מודאג".

"מה שקרה אתמול זה באמת אירוע לא פשוט. הבטחנו ממשלת ימין על מלא. ילדים בשדרות נאלצים ללכת לממ"דים. הם נכנסים לממ"ד ולא יוצאים כעבור דקה, זו טראומה לכל החיים. יש מחלוקת בין הרגש, מה שבן גביר מרגיש ברגש שלו, לבין השכל שאומר שצריך לפעמים לחכות. אנחנו צריכים ליזום, אבל לקבוע את התזמון. ברור לי שנגיב, התגובה צריכה להיות כזאת שתצרוב את התודעה, לא שתושבי שדרות יידעו שזה צרב את התודעה, אלא שהתושבים בעזה יגידו לאנשי החמאס והג'יהאד - אל תירו כי אנחנו משלמים מחיר כבד".

"אין לי ספק שזה יקרה, אבל את העיתוי אנחנו צריכים לקבוע. לא הם יקבעו לנו את העיתוי, לא הם יקבעו לנו מתי נעשה את הדברים. סבלנות. ברור לי שראש הממשלה יזום ויצרוב את התודעה בצד השני, וזה מה שצריך".

תושבי הדרום שומעים את המשפטים האלה 14 שנה. כשהייתם באופוזיציה, הוצאתם לממשלה את הנשמה על פחות מזה.
"אמנם אני חדש בפוליטיקה, אבל את ראש הממשלה נתניהו כולנו מכירים. הציבור, מתוך אותה היכרות, אחריות ויכולת לנווט, בחר בו. אין לי ספק שראש הממשלה יימצא את הדרך, בזמן ובמקום הנכון, להגיב תגובה שתצרוב את התודעה. זה מה שצריך וזה מה שיקרה בעזרת השם. אנחנו צריכים סבלנות ולקבוע מתי אנחנו מגיבים, לא להיות תלויים במה שהם עושים".

היום תתחדש המחאה נגד הרפורמה המשפטית במה שהמארגנים מכנים "יום שוויון". פעולות מחאה יתקיימו מצפון עד דרום ויכללו חסימות כבישים. "אני רוצה להזכיר לציבור. אמרו לנו: 'אם תעצרו, יהיה פה שקט'. עצרנו לא לשבועיים ולא לשלושה, עצרנו בלי הגבלת זמן, ואין שקט", תקף סעדה, "המחלוקת בין הצדדים היא דק מן הדק. אם היינו בדיון אקדמי, היה אפשר בקלות להגיע לעמק השווה. זה אומר שכל צד מתפשר ומוותר על חלק מהאידאולוגיה שלו".

על מה אתם מוכנים להתפשר?
"אחד העניינים החשובים זה הוועדה לבחירת שופטים. יש שני מרכיבים: אחד מי בוחר את השופטים, אנשים פוליטיים או לא, והשני זה מי בוחר את הנשיא, סניוריטי כן או לא. אני כתפיסת עולם רוצה את שניהם, אבל מבין שחייבים להתפשר ומוכן לוותר על אחד מהם. יותר מזה אני אומר, שהצד השני יבחר על מה אוותר. שיבחר קודם. אן לנו ארץ אחרת, אחים אנחנו, דווקא ברגעים שיש לנו איומים מבחוץ הגיע הזמן שנתאחד, נשאיר את המחלוקות בצד ונפתור אותן, זה אפשרי".

טלי גוטליב טענה בישיבת הסיעה הסגורה כי הרפורמה מתה. מה תגובתך לזה?
"זו דעתה, זה פשוט לא נכון. הרפורמה לא מתה. עברנו כברת דרך. אם בעבר רפורמה הייתה מילה גסה, חלק לא הבינו מה זה אומר, היום ברור לכולם שצריך רפורמה במערכת המשפט, שמערכת המשפט לא מתפקדת. ברור לכולם שרפורמה תיעשה בצורה כזו או אחרת. תהיה רפורמה, היא חזקה מאנשים ומפוליטיקאים. בעזרת השם היא תתממש, נממש את החזון שלנו. יכול להיות שרצינו לעשות את זה מהר וזה יקרה יותר לאט, וזה גם בסדר. אנחנו מוכנים לשלם מחיר כדי להגיע לפשרה, זה נכון וחשוב למען עם ישראל. הייתי מצפה שבמקום שיעשו ימי זעם וילכו לציבור החרדי כדי לקנטר אותו, לכו לשדרות, תעזרו לאנשים".