חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא, הציע מתווה שבמסגרתו המחנה הממלכתי ויש עתיד יישבו בממשלת אחדות עם הליכוד, כששנתיים מאוחר יותר ייערכו בחירות וראש הממשלה נתניהו "יפרוש לביתו בכבוד". ההצעה הזו לא זכתה לתמיכה רבה, אם בכלל, כשעוד ועוד חברי כנסת מהאופוזיציה שוללים אותה.

חילי טרופר מהמחנה הממלכתי אמר אמש כי "כולנו חושבים שהיה עדיף לישראל ממשלת אחדות ולא ממשלה קיצונית, גם אני חושב שהדבר הנכון לישראל זה להשתחרר משבי הקיצוניים, אבל מספרית זה לא אפשרי. אני לא רואה את זה מבחינת הסיטואציה הפוליטית - יש בעיית אמון קשה". חבר יש עתיד, מאיר כהן, פסל גם הוא את המתווה הבוקר.

"אני מבין את מתן כהנא, הוא בא ממקום טוב, אבל זו תוכנית מנותקת לגמרי. להצטרף היום לממשלה של ביבי נתניהו, זה להכשיר את הטרלול ולנרמל את הקיצוניות. נראה למישהו שביבי נתניהו מוכן לבוא ולהגיד: 'אני בעוד שנתיים פורש'? לא ולא. לביבי יש כיוון מאוד ברור, שקשור למאווים האישיים שלו - ועל זה הוא מקריב מדינה שלמה".

"אסור לנו להצטרף לממשלת אחדות. אנחנו אופוזיציה, ניאבק, אבל אם יבוא הסכם סעודי טוב אנחנו בוודאי נתמוך בו. אנחנו נתמוך גם בכוחות הביטחון, ננסה להרגיע - אבל יחד עם זה, אין שום סיבה היום להצטרף לממשלת אחדות".

אתם מנהלים שיחות עם הליכוד? לפי הסקרים, דווקא לכם יש יותר אינטרס לממשלה כזו.
"אנחנו לא מנהלים איתם משא ומתן. אנחנו כן מנסים לדבר עם גורמים מתונים יותר בליכוד ומתחילים לשמוע את קולם, שבאמת יצביעו כנגד הרפורמה הזאת. זו ממשלה רעה לישראל, את זה יודעים גם הרבה מאוד ליכודניקים".

מה הסיכוי שברגע האמת, אותם חברי כנסת מהליכוד יצביעו נגד?
"אני מקווה שזה יקרה. אני מסתכל על דיכטר וגלנט, שמאות אלפים יצאו לרחובות ביום שפיטרו אותו. אני מאוד מקווה שמה שהם אומרים במסדרונות הכנסת יבוא לידי ביצוע. צריכים לחכות ולראות. למרות תחושת החירום, אלה הכלים שיש בידינו".

השר אבי דיכטר אמר שהממשלה מודאגת מאוד מהפגיעה בכשירות צה"ל, בתקופה כזו רגישה.
"כשירות צה"ל קשורה בדבר אחד, בלכידות הלאומית שלנו. ברגע שאתם נותנים יד לרפורמות שאין להן מקום, ברגע שאתם נותנים יד לשיסוי ולפילוג העם, אז הלכידות הלאומית שלנו נפגעת, וזה בוודאי משפיע על צה"ל. צה"ל הוא צבע העם. מי שנמצא בצה"ל יושב בבית ושומע את הקולות, רואה את הניסיונות המוטרפים האלה. לא מתעסקים בשום דבר: לא בכלכלה, לא בביטחון, לא בביטחון פנים, לא בחינוך, אלא רק ברפורמה שהגה אותה איש בשם יריב לוין. אני לא מבין למה הוא לא יוצא היום בקולו ואומר: 'אני רואה ושומע את הקולות, אני חוזר אחורה', ומי שמנהל זה ראש הממשלה, שהאחריות בלעדית עליו. הוא לא שבוי בידי אף אחד. רוצים להחזיר את השפיות, להרגיע את המדינה הטובה הזאת ולשמור עליה? תעזבו את הרפורמה הזאת".