רון קובי, ראש עיריית טבריה, ספג אמש (ראשון) מפלה נוספת כשחברי המועצה שלו הצביעו נגד התקציב לשנת 2019 שהגיש. בעקבות כך פוזרה מועצת העיר וקובי זומן לשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים.

בדיון במועצה סביב העברת התקציב קובי תקף את חברי האופוזיציה: "חבורה של דגנרטים, אתם רוצים לקבור עיר שלמה". בראש העירייה לשעבר, יוסי בן דוד, הטיח: "הפסדת, שב בבית שלך וכנס למחילה. עדיף שתצא מטבריה". עוד צעק קובי במהלך הדיון, כשברקע נשמעו קריאות בוז לעברו: "אף אחד לא יחליף אותי, אני אשאר פה על אפו ועל חמתו של החבר שלכם שר הפנים".

קובי טען ב"חדשות הבוקר" ששר הפנים אריה דרעי הוא שעומד מאחורי המהלך להדיחו: "זה היה פיאסקו, דרעי ניגן על מקהלה, במועצת העיר ישבו מלאכי חבלה יחד עם השבאבניקים שלו. חברי המועצה כולם של דרעי בצורה לעומתית. מדובר בהפרת אמונים".

דרעי ניצח אותך בסופו של דבר.
"לא, אריה דרעי עוד לא ניצח, יש לו דרך ארוכה לנסות להדיח את רון קובי. הוא צריך לעשות שימוע, הוא צריך לעבור בג"צ, יא חביבי, אנחנו עוד נגיע לבחירות והוא לא יהיה שר הפנים, אני אחליף אותו בתפקיד. סבלנות, הוא מפחד מאוד מהסקרים שלנו. יש לנו סקרי עומק שמראים שאנחנו מקבלים בין שישה לעשרה מנדטים, מדובר פה בתופעה שאף אחד לא יכול להסביר אותה. הימין החילוני בראשותי תופסת תאוצה ברמה מטורפת".

השימוע משמעו דבר אחד, פיטורים.
"אתה יודע כמה ראשי עיר במדינה הזאת לאורך ההיסטוריה לא העבירו תקציב ונשארו לבד לנהל את העיר? אני אשאר ראש עיריית טבריה גם אחרי השימוע ואריה דרעי המושחת ילך הביתה. דרעי מנסה עכשיו בעזרת היכולות שלו במשרד הפנים לעשות מניפולציה. הוא הפר אמונים. העבריין המושחת הזה, שישב בכלא, שלא מסוגל אפילו לתקשר איתי. אני לא נכנעתי לסחיטה שלהם, הם רצו פה מיליונים, הם לא קיבלו ולא יקבלו. הכפייה החרדית הזאת של לסגור את העיר בשבתות לא תמשיך, העיר תהיה פתוחה בשבתות ואפילו את החוף הנפרד שלו אנחנו נפתח בשבתות".

נבחרת לשרת את תושבי טבריה אבל במקום זה אתה עסוק בחודשים האחרונים בריצה לכנסת.
"אני לא החלטתי לרוץ לכנסת סתם כך, אף אחד לא תיכנן את הבחירות ב' של מדינת ישראל. אני רואה וצר לי את מדינת ישראל מתפוררת בגלל הכפייה החרדית, בגלל הנרטיב החרדי שנמצא בכנסת ולוקח את כל גוש הימין לסחיטה וסחטנות. אנשים מאסו בזה, קצו בזה, ואתה רואה את דרעי עושה את זה בטבריה, מנסה להשתלט על העיר".