העונה הראשונה של "בית ספר למוסיקה" זכורה במיוחד בזכות שון גיטלמן, ילד הפלא בן התשע שכבש את לבבות הצופים ומאוחר יותר שבר את היוטיוב עם הקליפ שלו "בואי לסרט". שמונה שנים אחרי, גיטלמן בן ה-17, כבר בלי הפוני המפורסם שלו, סיפר ב"חדשות הבוקר" על רגעי התהילה בגיל צעיר והמחיר שנלווה אליהם.

"אנשים עדיין מזהים אותי ברחוב, אבל אומרים לי 'שון גיטלמן? אתה לא דומה לעצמך'", סיפר גיטלמן, "הפוני נעלם לפני חמש שנים בערך, רציתי שינוי". גיטלמן, תלמיד תיכון, הודה שלקח פסק זמן מהקריירה כדי להתמקד בלימודים: "לקחתי הפסקה כרגע. נכנסתי לתקופת בגרויות, אני גם במד"א, אני משקיע את הזמן שלי בדברים אחרים".

כמה גדול היה הבום סביבך בימי "בית ספר למוסיקה"?
"הבום היה רציני, זה היה במכה. הייתי בן 11, ובשנייה וחצי הייתי צריך להתרגל למשהו חדש. לא קיבלתי הכנה מוקדמת לבום הזה, אבל לאט לאט התרגלתי לזה".

מה ילד בגילך מבין על מה שקורה לו בסיטואציה כזאת?
"בהתחלה הוא לא מבין, הוא צריך להתרגל לזה והוא צריך אוטומטית להתבגר לדעתי. אתה יוצא מהבית וכל האנשים מסביבך מכירים אותך, אין לך פרטיות, אתה מסתגל למצב חדש, מצב אחר".

אהבת את תשומת הלב סביבך?
"זה היה מאוד נחמד, אבל כשכל האנשים סביבך ואין לך פרטיות בגיל שאתה מגלה את עצמך לאט לאט, זה מבלבל מאוד".

בניגוד לעדי ביטי ואגם בוחבוט שיצאו מהתוכנית ומינפו את זה לקריירה ולכסף גדול, אתה בחרת שלא ללכת לשם.
"כן ואני שלם עם ההחלטה הזאת לגמרי. חשבתי על זה הרבה זמן, אני יודע שאני רוצה מאוד לימודים אקדמאיים, אז החלטתי שאני משקיע ושם את זה בצד. אבל לא ויתרתי על זה לחלוטין".

מה יש לך להגיד לילדים שעכשיו הולכים להיבחן לתוכנית?
"שיהיו עצמם, קודם כל. שיביאו את האני האמיתי שלהם, את המקוריות, את האותנטיות, כי זה בסופו של דבר מה שמביא אותך להצלחה".