הראשון לציון, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, תועד בשיעור תורה אומר כי החילונים הם "מסכנים, אין להם סיפוק בחיים" ותוקף את אלו שבוחרים לאכול לא כשר: "אדם שאוכל לא כשר, המוח שלו נהיה מטומטם וקשה לתפוס דברים. לא קולט. ארגונים שמחזירים אותם בתשובה - זה מה שצריך לעשות, זה מה שמר"ן עשה. ברגע שהוא אוכל כשר, אתה יכול להמשיך להשפיע עליו. הם מקנאים בנו, זה הכל קנאה".

דברי הרב הראשי עוררו סערה במערכת הפוליטית. ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "בדבריו שינה הרב יוסף את הגדרת תפקידו. הוא אינו הרב הראשי לישראל, אלא הרב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים שמשרתים בצבא, מסכנים ומקריבים את חייהם, עובדים ומחזיקים את המדינה הזו בחיים. בדבר אחד הוא צדק - הם הרגישו הערב קצת מטומטמים כשנזכרו שהם אלה שמשלמים את משכורתו".

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מסיעת הליכוד הגיב הבוקר לדברי הרב הראשי לישראל. "לא שמעתי את הדברים, אבל אם הדברים הללו נאמרו מפי הרב הראשי, אלה דברים שלא ראויים שייאמרו. טוב יעשו אישי הציבור, בטח מנהיגים רוחניים כאלו, שבעת הזו ישימו טוב טוב לב למה הם מדברים ואיך הם מדברים".

"יחד עם זאת, אסור להתעלם מהתחושה שהיהדות בארץ ישראל והצביון היהודי בארץ ישראל, נמצאים תחת התקפה. הדבר הזה מאוד ברור וצריך להתמודד איתו. אבל, אמירות מהסוג הזה לא תורמות להתמודדות, אלא ההפך".

גם הצד השני מרגיש שנמצא תחת התקפה.
"ביום כיפור אנשים הותקפו כי הם התפללו ברחוב. אפשר לצבוע את זה בהרבה צבעים, אבל בסופו של דבר יהודים שקיימו תפילה במרחב הציבורי הותקפו בגלל שלא מצא חן בעיני מישהו האופן של התפילה. לא היו גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

בית המשפט אסר על הפרדה והייתה הפרדה.
"כולנו נמצאים במדינת חוק. יחד עם זאת, סמכויות האכיפה נמצאות בידי רשויות האכיפה. הדרך להתמודד עם הפרת חוק היא על ידי פנייה למשטרה, או במקרה הזה הפיקוח העירוני שהיה צריך לאכוף את זה. אם אני רואה משהו שלא אוכפים, לא אקח איתי חבר'ה ואאכוף אותו, כי ככה נראה לי. אסור למדינת חוק להשלים עם הדבר הזה. זה קרה ביום הכי קדוש ליהודים, כאשר הסמלים היהודיים שם בוזו. אנשים נכנסו כדי להכעיס ולבזות. זו מתקפה. זה לא אירוע בודד, אתה רואה שמתחילים לתת המון דו"חות על סוכות. ראינו אירוע מזעזע אתמול כשניסו לשדר בסוכה וראינו מה קרה. באו והפריעו להם בדבר הזה. יש היום מתקפה ישירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל בידי אלה שרוצים לשנות אותה מהבסיס ולהפוך אותה לסוג של מדינת כל אזרחיה. הדבר הזה קיים וצריכים להתמודד איתו, אבל לא על ידי אמירות קיצוניות".

כשברקע הדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומידור השר מדיונים רגישים, טען מילביצקי: "אני לא מכיר את הדברים האלו. מה שנכון זה שכל אחד יתרכז בתחומי העשייה שעליהם הוא מופקד, ואז העניינים האלה יתייתרו. יש המון מה לעשות. ראש הממשלה יכול לקיים דיונים בכל פורום שהוא חושב שנכון. אין מקום לגינוני כבוד. המצב מאוד מאתגר וצריך לגשת לעבודה".

מה אתה עונה לקרוביך ויקיריך ששואלים אותך על הפשיעה שהמשטרה לא מצליחה להתמודד איתה?
"אני אומר להם שהם צודקים. כרגע, באופן ברור, אנחנו לא נותנים מענה מספיק נכון וטוב. לכן, צריכים להתעסק בעשייה, לחזק את המשטרה ולעשות את המהלכים שצריך. הדברים הארוכים יותר לוקחים זמן, כמו הכשרת שוטרים ותקציבים. זה לא מהיום למחר. בינתיים ראוי להתרכז בעשייה ופחות בדברים כלליים שפחות רלוונטים כרגע".