מהפך בחולון: מוטי ששון, ראש העיר הוותיק בישראל, יעזוב את תפקידו אחרי 30 שנה. זאת, אחרי שהפסיד בבחירות לשי קינן שזכה במעל ל-43% מהקולות. ששון הסתפק ב-17.8% מהקולות בלבד.

"האמנתי לחלוטין בתוצאה, ידעתי אותה, אבל עדיין עבדנו קשה", אמר קינן הבוקר, "מי שמכיר את הפוליטיקה החולונית יודע שכבר בשנת 2018 הייתי מרחק אחוז אחד מסיבוב שני וניצחון. הפעם הדברים הבשילו יותר. בחמש השנים האחרונות עברתי הבשלה, גם אישית וגם פוליטית, והפעם זכיתי גם בתמיכת המפלגות, מה שלא היה ב-2018".

מוטי ששון התקשר לברך?
"טרם, אבל אין לי ספק שנשב בימים הקרובים. כבר אתמול בנאום הניצחון שלי אמרתי לו מזל טוב, כי היום הוא חוגג 77. מעבר לעובדה שאיחלתי לו מזל טוב, אמרתי לכל הפעילים שאני מאוד מעריך את האיש הזה, איש שמסר את חייו לעבודה הציבורית. 30 שנה שירת אותנו, עשה דברים טובים לעיר חולון, ואני מעריך אותו מאוד. יש לו פרק חשוב ועב כרס בספר דברי הימים של העיר הזו. אני אומר לו תודה רבה".

ספר על עצמך ועל הרקע שלך.
"אני בן 42, עשיתי תואר ראשון בממשל ובדיפלומטיה ותואר שני במדיניות ציבורית. רכשתי ניסיון ציבורי גם בכנסת וגם במוסדות הלאומיים. אני בעל ניסיון בתחום משאבי אנוש בשוק הפרטי ובעשר השנים האחרונות הייתי בכל תפקיד אפשרי ברמה המוניציפלית, כולל סגן ראש עיר וראש אופוזיציה. עמדתי בראשות ועדות שונות, הייתי חבר כמעט בכל הוועדות, אני מכיר את עבודת העירייה על בורייה, מה שנקרא".

מה אתה מסמן לעצמך לעתיד? הלאה גם לפוליטיקה הארצית?
"הפוליטיקה הארצית לא מעניינת אותי. חולון וילדי חולון הם משימת חיי. יש לנו קדנציה לא קלה, חולון צריכה לעבור שינויים מהותיים בתחום החינוך, ביטחון אישי, תשתיות ותחבורה. יש הרבה בעיות, זו המשימה, ואני מתכוון להצליח בה. אני לא לוטש עיניים לפוליטיקה הארצית, היא לא מעניינת אותי".

חולון תישאר עיר הילדים מבחינתך? זה המוקד?
"זה נכון שמי שגר מחוץ לחולון קורא לה 'עיר הילדים', אבל בשנים האחרונות חולון שכחה קצת את ילדיה. אם נסתכל על הבייס הפוליטי שלי, זה האמהות והאבות לילדים. דווקא הם רצו את השינוי הגדול. אני מתכוון להתמקד בזה, בחינוך ובחינוך הבלתי פורמלי. בהרכב הרשימה שלי תוכל למצוא אנשי חינוך מובילים, דמויות פדגוגיות מוערכות מאוד בעיר חולון. אנחנו הולכים להתמקד בזה ולהפוך את חולון באמת לעיר הילדים".

מי המפלגות שתמכו בך בסבב הזה?
"תמכו בי מפלגות מכל הקשת הפוליטית - וזה מה שיפה. הצלחתי ללכד סביבי מפלגות דתיות, חרדיות, חילוניות ואולטרה חילוניות כמו ישראל ביתנו. הן מייצגות מגזרים שונים בעיר ואני רואה את עצמי מנהיג של כל המגזרים, של אלה שתמכו בי ואלה שלא. חולון תמשיך להיות עיר פתוחה, ליברלית ופלורליסטית כפי שהייתה. ניתן לה גם גוון צבעוני, היא תהיה יותר שובבה וכיפית, כי אני גם צעיר והעיר הזו צריכה להתרענן קצת".