לימודי דקדוק ותחביר באנגלית או סרטוני מוטיבציה? מנטור צמוד שמלווה את התלמידים מדי יום או הבטחה כוזבת לצורכי מכירה? אדוה דדון, כתבת חדשות 12, חשפה ב"חדשות הבוקר" כי "המכללה לשפות" שאותה מנהלת יהודית אוביץ, מתחייבת ללמד אנגלית בתוך 60 יום באמצעות קורס וירטואלי ומנטור שמשוחח עם התלמידים בטלפון מדי יום, אלא שתלמידים שנרשמו לקורס מתלוננים כי הדבר אינו מתבצע בפועל.

"כל מי שניסה אי פעם ללמוד אנגלית באופן עצמאי יודע שאחד הדברים היותר קשים הוא הדיבור, לתרגל את הביטחון העצמי בדיבור", ציינה דדון, "לכן המכללה מבטיחה מעבר לתכנים הווירטואלים בקורס גם מנטור שישוחח איתך מדי יום. שוחחנו עם מספר רב של אנשים שטוענים כי אחרי ששילמו אלפי שקלים לקורס, הם לא קיבלו את מה שהובטח להם".

רעות אמסלם שיחמן טוענת כי נעקצה על ידי המכללה. "בדצמבר האחרון נרשמתי לקורס באנגלית אחרי מספר שיחות עם איש המכירות שלהם", תיארה אמסלם שיחמן, "הוא הבטיח לי גם משימות דרך אתר האינטרנט וגם שיחות עם מנטור שנותן פידבק וממשב את השיחות. שילמתי 1,970 שקלים, אבל יש אנשים ששילמו גם 4,000. ברגע שנכנסתי לאתר הקורס הופתעתי שבסרטוני הוידאו הגברת אוביץ מדברת רק בעברית ושהסרטונים מנסים להחדיר מוטיבציה, עם פה ושם כללי דקדוק".

כשאמסלם שיחמן ביקשה לשוחח עם המנטור שהובטח לה, גילתה כי המכללה חזרה בה: "התקשרתי כדי לקבוע את השיחות עם המנטור ונאמר לי שזה שירות שהיה בעבר ולא קיים היום. אמרו לי שאנשי מכירות יכולים להשתמע לשתי פנים. מאותו הרגע ובמשך חצי שנה ניסיתי לתפוס את יהודית אוביץ דרך וואטסאפ, טלפון ומיילים, אבל כלום ושום דבר".

דדון צילצלה בעצמה למכללה ושוחחה עם אותו נציג מכירות, שהבטיח גם לה את שירות המנטור האישי. "אני רוצה להבין אם זה רק סרטונים או שיש מישהו שמדבר איתי מדי יום, בודק אותי ומתקן אותי", ביקשה דדון לוודא ונציג המכירות השיב: "חד משמעית כן, יש לך מורה פרטי לאנגלית שמדריך ומלווה אותך כל יום בתהליך הזה".

לפני שבועיים נציגי המכללה יצרו קשר עם אמסלם שיחמן והסכימו להחזיר לה את כספה: "כשהם הבינו שהתקשורת בתמונה וראו את הפוסטים הזועמים בפייסבוק, הם יצרו איתי קשר והחזירו לי את הכסף באופן מיידי, בתקווה שהסיפור לא ייצא החוצה. הם ניסו להשתיק אותי, זאת אחרי שבמשך חצי שנה הם נעלמו ולא היה עם מי לדבר".

"שוחחנו עם עוד עשרה אנשים שכולם מספרים שניסו לתפוס את המכללה ולקבל את הכסף בחזרה, חלקם היו אמורים להגיע הבוקר לאולפן אבל קיבלו סוג של איומים בתביעות דיבה", סיפרה דדון, "היום אומרים במכללה שהם לא משווקים ככה את הקורס ולא מבטיחים ליווי מלא. כשפנינו אליהם לתגובה לגבי המקרה של רעות, הם טענו שזאת טעות של נציג המכירות".

תגובת "המכללה לשפות" של יהודית אוביץ: "חשוב לנו לציין כי המקרה הינו נקודתי בלבד ואינו משקף את פעילות הקורס ואנשיו אל קהל הלקוחות הרבים שרכשו את הקורס ואף יצאו ממנו מרוצים. המקרה של רעות נבדק לעומק וטופל בחומרה עד כדי אזהרה ופיטורים של איש המכירות שמכר לה את הקורס דאז. כמו כן, רעות קיבלה את כספה במלואו חזרה כאשר מיד עם הדרישה נבדקו הנתונים של הליך המכירה של הקורס אליה".