זה יכול היה להסתיים אחרת לגמרי: סבא ונכדתו, בני 74 ו-17, נפצעו במהלך השבת כשמטוס קל אותו הטיס הסב התרסק בסמוך למושב אליפלט שבגליל העליון. הסב דיווח למרכז הבקרה כי התגלתה תקלה טכנית ושהוא נאלץ לבצע נחיתת אונס. כוחות הצלה רבים הוזעקו למקום ומצאו את השניים כשהם סובלים מפציעות קלות בלבד. הטייס הועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, בעוד שהנכדה פונתה באמבולנס לבית החולים זיו בצפת.

אמילי שפיזר, בתו של הטייס, סיפרה הבוקר לניב רסקין על אותם רגעים דרמטיים, כשאביה מבין שהמטוס עומד להתרסק. "אבא סיפר שהיו גמגומים במנוע ואובדן כוח. מיד כשהוא הבין זאת הוא הודיע לבקרה על נחיתת אונס והתחיל לחזור חזרה לראש פינה", תיארה שפיזר, "הוא קיווה מאוד שהם יוכלו להגיע עד למנחת עצמו, אבל זה לא קרה והם נאלצו לנחות בשטח".

"זו הייתה יכולה להיות נחיתה נהדרת, כולם רואים שהוא עשה את המירב. חבריו הטייסים אומרים שזאת הייתה נחיתה מצויינת, אלא שלצערנו היה שם סלע גדול. הם נתקעו בו, התהפכו וכך למעשה קרו כל הפציעות".

כשצפית בתיעוד ההתרסקות, מה עבר לך בראש?
"בעיקר חשבתי על האחיינית המתוקה שלי שנאלצה לחוות את זה עם סבא שלה. סבא לקח איתו למטוס את האוצר של המשפחה. הם אכלו ארוחת בוקר בראש פינה והתכוונו לחזור חזרה. זה לא פשוט, כולנו קצת בטראומה. אלה תמונות קשות. אבא שלי טייס משנת 1994, הוא אחד האנשים הכי אחראיים שאני מכירה. טייס בחסד. זה היה נוהל רגיל של שבת בבוקר - לקחת חבר, נכדה או את מי שמוכן להתלוות אליו".

סבא ונכדתו התרסקו בגליל ומאושפזים בבית החולים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"אבא טייס משנת 1994, הוא אחד האנשים הכי אחראיים שאני מכירה". המטוס לאחר ההתרסקות | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה מצבם כעת?
"אבא עירני, לא חל שינוי לרעה מאז אתמול. הוא עבר תאונה קשה, מצבו לא קל. יש לו שתי חוליות שבורות בעמוד השדרה, צלעות שבורות שניקבו את הריאה ועוד כל מיני מכות כאלה ואחרות. מחכים לעדכון מהרופאים המומחים כדי שנדע קצת יותר לעומק. מצבה של האחיינית המהממת שלי מוגדר קל מאוד, יש רק עוד משהו אחד שאנחנו רוצים לוודא שהוא בסדר ובתקווה שאולי היא תשתחרר בימים הקרובים".

אחרי התאונה אמרת לאבא: די, טסת מספיק?
"כן. מבחינתי אין מטוס יותר, זהו, נגמר. אמרו לי כבר שאני יכולה לחלום, אבל כולנו בתקווה אדירה שהסיפור הזה נגמר. נראה עכשיו מי יותר חזק. עליתי איתו למטוס כמה פעמים, אבל פחות מצא חן בעיניי התחביב הזה".