המגעים לפשרה ולחקיקה בהסכמה תקועים, המוחים חוסמים את הכניסות לכנסת לקראת ההצבעה בשעה 14:00 - ובקואליציה נחושים להעביר את החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, גם ללא הסכמה רחבה.

השר ישראל כ"ץ הבהיר הבוקר: "לא נמצמץ. זה רק מגביר את הנחישות שלנו. מתקיימת הידברות, יש מאמצים בלתי פוסקים להגיע להסכמות. המאמצים האלה יימשכו עד הרגע האחרון, מקווה שיעלו יפה ויאפשרו תמיכה רחבה בחקיקה - שבכל מקרה תעבור הערב. מקווה שזה אכן יקרה בהסכמה רחבה".

"יש כאן מאבק כוחני מצד מוחים ומפגינים שבנו חבילת איומים שמורכבת מסרבנות, חסימת נתב"ג, תחנות רכבת ונתיבי איילון, ומנסים באופן כוחני לכופף את הממשלה, את שריה ואת ראשה. הדבר הזה לא יקרה. הידברות - כן, כוחנות, אלימות וכפיית דעות - לא. המאבק כרגע הוא על הדמוקרטיה. אנשים הלכו והצביעו ליכוד ומפלגות שתומכות בנתניהו ובליכוד בבחירות. האם קולם לא נחשב, לא נספר, כי הם לא מאיימים? אנחנו מייצגים אותם ונוודא שקולם ייספר היום במקום שהוא אמור להיספר, בהצבעות בכנסת. יהיה רוב בכנסת".

"מטריד אותי שנסראללה יחשוב שאולי הטייסים לא יטוסו ויכול לירות טילים עם ראשי נפץ כבדים של מאות קילוגרמים על תל אביב ומקומות אחרים בארץ. זה כתוצאה ממה שאנחנו רואים, המשחק המסוכן הזה".

סלע המחלוקת כרגע זה לכמה חודשים תוקפא המשך החקיקה. לפיד דורש 15-20 חודשים, הליכוד מדבר על שלושה חודשים. מה מקובל בעיניך?
"אני לא מנהל את המגעים. אני סומך לחלוטין על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטות הנכונות, גם אם זה סמוך להצבעה עצמה וגם בנושא תוכן החקיקה, כדי שתהיה כאן אפקטיביות ותאפשר איזון נכון יותר בין הממשלה והיכולת שלה לקבוע מדיניות, לבין בית המשפט העליון. זה איזון שהופר, כולם הודו בזה לאורך השנים האחרונות. אם הדברים אכן יעלו יפה ונוכל להגיע להסכמה רחבה, זה דבר שתמיד עדיף".

מצד אחד יש את יריב לוין ושמחה רוטמן, מהצד השני רון דרמר ואחרים. איפה אתה עומד?
"אין מציאות פוליטית כזאת, זה דבר מדומיין. ראש הממשלה נבחר לעמוד בראש הליכוד, קיבל תמיכה רחבה בציבור בבחירות הכלליות, הקים ממשלה ומנווט את הדברים. מהרגע שהודיע שהוא עושה את זה, אני מגבה אותו. כל אנשי הליכוד יגבו אותו".

לא יודעים מה באמת תוכנית האב שלו, האם הוא מתכוון להמשיך בחקיקה.
"ראש הממשלה בעד חקיקת צמצום עילת הסבירות ומקיים הידברות על מנת להשיג לזה הסכמה רחבה. גם לפיד ואחרים הסכימו בעבר והתבטאו בצורה מאוד ברורה בעד העניין הזה. יחד עם זאת, צריכים לראות את התמונה הכוללת ואיך ממשיכים להתקדם. התמונה מאוד ברורה. בליכוד אין אין מחנות. מה שיחליט ראש הממשלה, יקבל גיבוי בליכוד".

אתה יודע לומר מה חושב נתניהו באשר לפסקת ההתגברות ושינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים?
"אנחנו בעד שינויים במערכת המשפט. פסקת התגברות ברוב 61, זה דבר שראש הממשלה לא תומך בו. הוא אמר את זה. פסקת התגברות ברוב כזה או אחר, זה דבר שהרבה תמכו בו, לאו דווקא מתוך הליכוד".

מה חשבת על השר איתמר בן גביר שצייץ: "בר הסלטים פתוח"?
"אני לא מתייחס לאמירות של אחרים, אלא לאמירות של עצמי ולמעשים שנעשה. ראש הממשלה מנווט אותנו באחריות. צמצום עילת הסבירות זה לדבר לגיטימי וסביר לחלוטין, השמיים לא ייפלו. עובדה שמדברים על האפשרות שכולם ייתמכו בזה. לא יכול להיות שרגע אחד יאמרו שזה כדאי ורגע אחר שזה אסון, סוף הדמוקרטיה, סוף המדינה".

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, מי שמסומן כאחד המנהיגים הבאים בליכוד, קרא גם הוא לעצור את החקיקה.
"איפה הוא סומן? לא סימנו. יש לליכוד ראש, קוראים לו בנימין נתניהו. אני לא משוכנע שהמאמר שפרסם יוסי כהן הוא על דעת ראש הממשלה. אני משוכנע שזה ההפך. אני מאוד מכבד את יוסי כהן ואת קודמו. הייתי השר לענייני מודיעין, עבדתי איתם. הם מילאו את תפקידם היטב במסגרת האחריות שהוטלה עליהם והסמכות שניתנה להם, אבל אין להם שום יתרון בתחום המדיני והפוליטי מאשר כל אזרח במדינה הזאת שזכאי להביא את עמדותיו לידי ביטוי ולצפות שהמדינה תלך בכיוון כזה או אחר. כאשר הם מצטרפים למערכת הפוליטית, הם יכולים לנסות להשפיע. העניין הזה של לצבור עוד ועוד מרכיבים ולנסות ליצור כאן איזשהו בליץ, זה לא יעבוד. יש כאן ויכוח לגיטימי ויש הכרעה דמוקרטית, כמו זו שתתקבל היום".