רבבות בני אדם הגיעו אתמול (שבת) להפגנה שנערכה בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד התנהלות הקואליציה וראש הממשלה. בעקבות סערת "חוק ההמלצות" וחוקים אחרים, המחאה שהחלה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה התרחבה - ועברה לתל אביב. מאות הפגינו גם בירושלים וחיפה. המשתתפים ב"מצעד הבושה והתקווה", השמיעו את הקריאות המוכרות, בהן "מושחתים נמאסתם" ו"הון, שלטון, עולם תחתון". המחאה זכתה לכינוי "צעדת חוק ההמלצות", אך המארגנים הדגישו כי מדובר במחאה נגד השחיתות השלטונית ו"אובדן הבושה" של הממשלה.

"הגיעה העת לעבור לתל אביב ולגייס עוד מפגינים", הסביר אלדד יניב, ממארגני הצעדה. ב"חדשות הבוקר" הוסיף יניב: "היו חרדים, דתיים, צעדו לידי מצביעי ליכוד אבל אנחנו לא מתייגים אנשים. התיוג המגעיל הזה הוא חלק ממורשת נתניהו שצריכה לעבור מן הארץ. בכלל, מי שהצביע ליכוד בפעם הקודמת לא בהכרח יצביע כך בפעם הבאה".

שר התקשורת איוב קרא הגיב לדברים וציין: "מזלזלים באינטליגנציה של העם, ההפגנות יקדמו עוד קצת מפגינים לכנסת כמו שהיה ברוטשילד. איך יפילו את נתניהו חוץ מלהמציא שחיתות שלא קיימת, איפה חזקת חפותו של ראש הממשלה?". השר נשאל על התזמון הבעייתי של חוק ההמלצות והשיב: "החוק הבשיל עכשיו, מנסים להפיל ראש ממשלה שנבחר בדרך דמוקרטית בחקירות שמתנהלות בתקשורת, זה מצב בלתי נסבל. הסקרים מראים שלציבור יש אמון בראש הממשלה נתניהו. מישהו מה"קקרים" האלה יכול לעמוד במקום נתניהו באו"ם?", התבטא קרא בחריפות נגד מחנה השמאל הפוליטי.

"די כבר, תתבגרו", השיבו לו אלדד יניב. "אנשים לא יכולים לשמוע יותר את הקשקושים האלו. הריבון במדינה דמוקרטית הוא הרחוב ולא נתניהו". 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-07:00, בערוץ 12