האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית משתוללת, גם מצד סטודנטים וגם מצד אנשי הוראה. טליה דרור, סטודנטית באוניברסיטת קורנל בניו יורק, הוזמנה לדבר בפני הקונגרס האמריקאי ולספר על הקשיים שאותם היא חווה בתקופה זו כסטודנטית יהודייה.

"אחד מאנשי הסגל הבכירים התייחס לדאגה שהביעו הורים יהודים ואמר שלמרות שהוא מבין אותם ואת דאגתם לביטחון ילדיהם, אין להם שום מקום לדאגה", סיפרה דרור בקונגרס, "פחות משבע שעות לאחר מכן, סטודנטים יהודים קיבלו איומים כמו: 'אם אראה יהודי בקמפוס, אדקור אותו ואחתוך את צווארו. אם אראה חזירה יהודייה, אאנוס אותה ואזרוק אותה ממצוק'. באותו לילה ישבתי נעולה בביתי, מהרהרת על כך שאני בת מוות. ידעתי שמכיוון שאני ושותפתי לדירה משתייכות להנהגת התאים היהודים בקמפוס, הדירה שלנו עשויה להפוך למטרה למי שירצה לממש את האיומים שקיבלנו".

הבוקר סיפרה דרור על תגובת אנשי הקונגרס לדבריה: "הם ממש לא האמינו שדבר כזה יכול לקרות בקמפוס בשנת 2023. אנשים עובדים כל כך קשה כדי שיהיה שוויון בקמפוס, וכל יום אנחנו רואים אנשים אנטישמיים בקמפוס שתומכים בארגון שרוצה להרוג ולהשמיד כל יהודי בעולם. סטודנטים תומכים בחמאס, אומרים שכל הדברים שהחמאס עושה עכשיו זה בסדר. הם קוראים לזה 'התנגדות', אומרים שזה מוצדק".

את פוגשת תגובות כאלה גם ממרצים שלך?
"היה לי פרופסור שאמר שהוא הכי שמח בעולם ממה שקרה ב-7 באוקטובר. הרבה אנשים שבעד ישראל אמרו שזה לא בסדר, שמישהו שתומך בטרור לא צריך ללמד את דור המנהיגים הבא. הפרופסור הזה עזב, אבל יש מלא פרופסורים שתומכים בחמאס ובטרור ועדיין מלמדים את הילדים שלנו".

אילו תגובות קיבלת אחרי הנאום? יש איומים?
"המשפחה שלי ישראלית, אני 100% מאמינה בארץ ישראל ובקיומה של המדינה. הציונים בקמפוס אמרו לי: 'תודה רבה שסיפרת לכולם את הסיפור שלנו, את החיים שלנו עכשיו', אבל מי שאנטי ישראל לא שמחים איתי. זה לא מקובל להיות ציוני עכשיו. אמרו שרק בגלל שאני יהודייה אני יכולה לדבר בקונגרס, כי ליהודים יש קשרים וכסף. כתבו לנו שרוצים להשמיד כל יהודי. הם אפילו לא מנסים לכסות את האנטישמיות שלהם".

היו חברים שלך שפשוט נעלמו?
"כן, כי זה לא קול להיות ציוני עכשיו. אם את מאמינה בארץ ישראל ויש מישהי שלא מאמינה בציונות, היא תגיד: 'לא רוצה להיות חברה שלך, סליחה'".

עד כמה המצב הזה גורם לכך שיהודים וישראלים חוששים להירשם לקמפוסים?
"יש הרבה ילדים יהודים שלא רוצים ללכת לאוניברסיטאות נחשבות, כי באוניברסיטאות האלה יש מלא אנטישמיות. אנחנו נותנים להם לנצח אם אנחנו לא הולכים לאוניברסיטאות האלה ונלחמים נגד האנטישמיות. אנחנו צריכים להיות מאוחדים עכשיו ולהילחם בזה".

יש מחשבות על עלייה לארץ?
"כסטודנטים אמריקאים יהודים, אנחנו צריכים לחיות באמריקה עם שוויון. אומרים לנו שכל סטודנט יכול לגור כאן בשוויון, שכולם יכולים ללכת לכיתות, אבל אנחנו לא רואים את זה עכשיו. נתנו לי לדבר בקונגרס כדי שנוכל לעבוד ולהתגבר על זה. אנחנו מנסים לשפר את זה לפני שחושבים אולי לעלות, אבל כן, אנחנו חושבים לעלות".