בדיקת קורונה חדשה מסוגלת, לדברי מנכ"ל החברה שפיתחה אותה - BD, להפיק תוצאות בתוך רבע שעה בלבד ברמת דיוק גבוהה. הבוקר (רביעי) עברה סיון קליין בדיקה כזו בשידור חי ב"חדשות הבוקר" בנוכחות המנכ"ל, אופיר קליין.

"מדובר בבדיקה מאוד פשוטה של עד 15 דקות תוצאה", סיפר קליין, "הבדיקה היא על בסיס אנטיגן ומדובר ב'גיים צ'יינג'ר' שיצליח להחזיר את המשק לשגרה. הכניסה שלנו, חברת BD, לעולם הזה, הביאה את האיכויות של חברת ענק שיש לה יכולות ייצור ואיכות".

לדברי המנכ"ל, רמת הדיוק של הבדיקה גבוהה: "אנחנו מדברים על רמת רגישות של 84%, בדומה לבדיקות אנטיגן אחרות. כשאנחנו בודקים את החולים החיוביים, 84% מהחיוביים האמיתיים יתגלו ככאלה. רמת הספציפיות היא 100%, זאת אומרת שאם אובחנת כחיובי - אתה באמת חיובי".

בדיקת קורונה תוך 15 דקות בשידור חי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"מדובר בזיהוי חיוביים בזמן אמת, זאת בשורה". הבדיקה החדשה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, הסביר: "רמת הדיוק יכולה להיות אפילו יותר גבוהה ואסביר מדוע. יש הבדל בין חיובי לבין יכולת ההדבקה. יכול להיות שאדם נשאר חיובי ב-PCR המאוד רגיש אבל הוא לא מדבק. אנטיגן חיובי הוא באמת מדבק, ולכן יש ערך אפילו גבוה יותר בבדיקה".

ג'ני לוב שביצעה את הבדיקה נטלה דגימה באמצעות מטוש משני נחיריה של קליין. כעבור 15 דקות, אחרי שהמטוש חובר למכשיר, התקבלה התוצאה - שלילי. "יש פה יתרון ענק לקטיעת שרשראות ההדבקה בגלל זיהוי החיוביים בזמן אמת, זאת בשורה", סיכם קליין.