בסיום יום עבודה במסעדה, ביקש שלומי אביסידריס לנקות את הגריל באמצעות מסיר שומנים. אלא שבתוך הג'ריקן שהיה בסמוך למתקן, לא היה מסיר שומנים אלא דלק. כשאביסידריס, ללא ידיעתו, שפך את הדלק על הגריל, נוצר פיצוץ מחריד. האש התלקחה ושרפה את העובד, שסובל מכוויות בדרגה 3.

"סיימתי עם הסלטים ועם מתקן השווארמה, נשאר לי רק לנקות את הפלטה", שיחזר אביסידריס הבוקר, "בדרך כלל מנקים אותה עם מסיר שומנים. הלכתי לעמדת חומרי השטיפה והרמתי ג'ריקן עם מסיר שומנים. בדיעבד הסתבר שהיה בו דלק שאיתו אנחנו מניעים את המפוח. כנראה שמישהו החזיר את הג'ריקן לעמדת חומרי השטיפה, עמדת הניקיון".

"קרה משהו מוזר שלא ראיתי אף פעם, התחיל רעש מפחיד. זה גרם לי לקחת כמה צעדים אחורה ובנס נפלתי על הרצפה. האש עברה מעליי אבל הגיעה לג'ריקן הדלק, וככה נדלקתי כולי. הדלת הייתה נעולה, אבל בשארית כוחותיי הצלחתי לפתוח אותה, זרקתי את עצמי לבחוץ והתחלתי להרביץ ולכבות את עצמי".

איך הצלחת לכבות את עצמך?
"אי אפשר להסביר את זה בכלל. ראיתי שאני דלוק והתחלתי להרביץ לעצמי ולכבות. שוטפת כלים שהייתה במסעדה ראתה אותי עולה באש, אבל לא היה לה כל כך מה לעשות חוץ מלצרוח את החיים שלה".

לא היה איש בסביבה לסייע לך?
"כולם היו המומים, חשבו שזה פיגוע. הסתכלו עליי נוזל, נבהלו, אף אחד לא הצליח להוציא את הטלפון בכלל. אף אחד לא הגיב. לקחתי את מפתחות האוטו ופיניתי את עצמי לבד למד"א. כשהגעתי למד"א צרחתי את החיים שלי. אצלנו מד"א זה לא מיון, זה ביקור רופא. יצאו שני ילדים, מין סטאז'רים כאלה, שלא כל כך ידעו מה לעשות. הם מרחו עליי משחה וחיכיתי עם המשחה עליי, לא חבוש וצורח, עד שקיבלו החלטה האם לפנות אותי לרמב"ם, ואם כן - באמבולנס או במסוק".

מה אמרו הרופאים כשהגעת לבית החולים?
"הגדירו אותי בדרגה 3. יש כוויות ברגליים, בידיים, בעורף. קשה לי לישון בלילה. הדם רוצה לזרום, אבל לא מצליח בגלל הבצקות והכוויות. אלה ימים לא קלים, לא פשוטים. אני עדיין לא מעכל את מה שקרה. זה כמו סרט אימה. קרה לי נס גלוי".

עוד כמה זמן אתה צפוי להיות בבית החולים?
"הרופאים אומרים שבכל יום שעובר, נהיה להם יותר ברור מה המצב ומה הטיפול שאצטרך. הם לא יודעים להגיד לי בדיוק כמה זמן אשאר בבית החולים".

יש לך מושג מי החליף את החומרים במסעדה?
"לא. זה ג'ריקן שבכל פעם שנגמר חומר שטיפה כלשהו, נגיד כלור, שמפו רצפות או מסיר שומנים, שוטפים אותו כמו שצריך, מישהו עולה לתחנת הדלק, ממלא ושמים עליו תווית שזה דלק. מניחים אותו בכיוון אחר בעסק, כדי שגם אם רשום מיץ ענבים, יידעו שבמיץ ענבים הזה יש דלק. להחזיר את הג'ריקן לעמדת חומרי השטיפה? זה אסון. מאמין שזה נעשה בתום לב".

עו"ד אלירן סופר, מומחה בדיני נזיקין: "מדובר בסרטון קשה מאוד, של אירוע קשה מאוד, של עובד - שלומי, שנפגע במקום עבודתו כתוצאה מרשלנות חמורה מאוד. אנחנו נדרוש באופן מיידי חקירה גם של המשטרה וגם של משרד העבודה. הנזק שנגרם למרשי הוא נזק חמור מאוד, של כוויות נרחבות בכל חלקי גופו".