הסערה סביב חוק עונש מוות למחבלים נמשכת. לאחר שאמש (רביעי) אושר החוק בקריאה טרומית, ברוב דחוק של 52 תומכים לעומת 49 מתנגדים, תקף שר הביטחון ליברמן את שר החינוך נפתלי בנט, לאחר שזה נעדר מההצבעה. מנגד, טענו בסביבתו של בנט כי החוק הוא "סיבוב" על חשבון רגשותיהם של המשפחות השכולות.

ב"חדשות הבוקר" התראיינו היום מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד ז"ל שנרצח בטבח ביישוב חלמיש לפני קרוב לחצי שנה. סלומון, שתמכה בחוק, סיפרה כי עקבה אחר ההצבעה בכנסת, אך לא מיהרה לברך על המוגמר. "אני מקווה שהחוק יביא לחיזוק ההרתעה, אבל תוהה אם יתממש אי פעם". לשרי הממשלה היא ביקשה להעביר מסר כי היא מצפה לשינוי בדין למחבלים. "העונש לא יחזיר את יקירינו, רק רוצים למנוע את הרצח הבא".

גם שר החינוך נפתלי בנט, התראיין לתכנית והגיב לדברי סלומון: "מיכל היא גיבורה אמתית ואני מצדיעה לה. אם רוצים עונש מוות למחבלים צריך להנחות את התביעה הצבאית. החוק שעבר עוסק בהרכב השופטים, אבל הוא לא יקבע אם יהיה עונש מוות, ואני אומר את זה למשפחות השכולות".

למתקפה מצד ליברמן על כך שנעדר מההצבעה: "בנט ברח ברגע האמת ולא רצה לתת לישראל ביתנו את ההישג הזה", השיב שר החינוך: "אני לא מתעסק בחוק כזה או אחר, לפעמים לכל מפלגה יש חוק שחשוב לה, אני מכבד את זה. החוק הזה היה חשוב לליברמן ולכן העברנו אותו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12