בפעולה משולבת של הימ"מ, השב"כ וצה"ל, חוסלו אתמול (שלישי) בשכם, לאור יום, שלושה מחבלים שהיו אחראיים לשורה של פיגועי ירי נגד ישראלים. מדובר בחוליה שביצעה בשבועות האחרונים שורה של פיגועי טרור במרחב שכם ותיכננה להוציא לפועל פיגועי ירי נוספים בימים הקרובים. המחבלים נהרגו במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון בזמן שהיו ככל הנראה בדרך לפעילות טרור כשהם חמושים ברובי M16.

זמן קצר לאחר החיסול, נכנס לשכם נהג המונית נעמן אשכנזי. בתוך שניות הקיף אותו המון פלסטיני, השליך אבנים וצמיגים על המונית ושדד אותו. בראיון ראשון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", הסביר אשכנזי את הסיבה שבגללה נכנס לשכם מלכתחילה: "אני תמיד נוסע לשם כדי לתקן את המונית. פה יקר, לנו נהגי המוניות אין כסף. בשכם זה רבע מחיר. אף פעם לא נתקלתי בדבר כזה. כל היהודים, גם דתיים, באים לחווארה ואף פעם לא היה כזה דבר".

על ניסיון הלינץ' סיפר אשכנזי, "פתאום שברו את החלון האחורי, הימני, השמאלי ומקדימה. זרקו צמיגים על השמשה, אבנים גדולות. לקחו לי את הטלפונים, כסף, מכשירי קשר ו-GPS. סגרתי את הדלתות אבל החלונות היו שבורים, אז זה לא עזר. ניסיתי להגן על עצמי. לא היה לי למי להתקשר כי גנבו לי את הטלפונים. האוטו נכבה והם רצו לקחת ממני את המפתח. נתתי מכה ליד של הבחור, הדלקתי את המכונית וטסתי משם. הצלחתי לברוח בכל מחיר. בסוף באו שני שוטרים פלסטינים, אבל זה היה אחרי שקיבלתי את כל המכות".

בסיום האירוע נפתח נגד אשכנזי תיק במשטרה בגין כניסה לא חוקית לשטחי A: "המשטרה פתחה לי תיק אבל שיחררה אותי כבר. נראה מה יהיה. אני מחכה שיחזירו לי הכל, יש לי נזק של 15,000 שקלים, אפילו יותר".

נהג המונית שניצל מלינץ' בשכם משחזר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ניסיון הלינץ' בשכם | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12