בעוד שבממשלה נמשכים הדיונים סביב החזרה ללימודים בהמשך ליציאה מהסגר, במשרד הבריאות וגם באמ"ן מזהירים מפני עלייה חדה בתחלואה בשבועות הקרובים כתוצאה מההקלות. נכון לשעה זו עוד לא ברור האם הלימודים יתחדשו מחר (שלישי), כשאפילו שר החינוך, יואב גלנט, מסתייג מפתיחת מוסדות החינוך.

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" והביע תמיכה בפתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך בערים ירוקות וצהובות. "יש לפעול על פי תוכנית הרמזור", קרא פרופ' גמזו, "בערים ירוקות וצהובות יש לפתוח את גני הילדים. אם יש מתווה בכתומות אפשר לעשות את זה גם בהן, אבל בשום אופן לא באדומות".

"גם את חנויות הרחוב אפשר וצריך לפתוח, אי אפשר לחנוק את המסחר", המשיך הפרויקטור לשעבר, "זה צורך אזרחי, לא חושב ששם יש את מירב ההדבקות".

מנכ"ל איכילוב הביע דאגה מהעלייה המשמעותית בתחלואת הקורונה בקרב צעירים: "גילאי 60 פלוס ממשיכים לרדת בכמות המאומתים, גילאי ה-50 עומדים במקום אבל הדרמה הגדולה היא מה שקורה אצל הצעירים. יש עלייה בכמות התחלואה בצעירים והיא מטרידה. זה קורה בעיקר באוכלוסייה הכללית, לא כל כך בחרדית ובערבית. זה מחייב אותנו להמשך התחסנות. פתחו את החיסונים לכל הגילאים - וזה נכון לעשות את זה, אבל צריכים יותר לדחוף את החיסונים. יש לגביהם האטה, רפיסות מסויימת, התעייפות".

דיברו על דרכון ירוק למתחסנים, אבל לא קורה עם זה כלום.
"אנחנו דורשים מהנהגת משרד הבריאות דרכון ירוק לצעירים שהתחסנו. הדבר הזה יוביל יותר צעירים להתחסן. צעיר עושה שיקול אחר מאשר המבוגר. המבוגר חס על חייו, אבל הצעיר שואל - 'מה יוצא לי מזה?'. יש צורך בהטבות לצעירים, הם לא יבואו להתחסן בדרך אחרת".

איך הרגשת כששמעת את ההקלטות מ"שיחת הצרחות" בממשלה?
"הדבר הכי חשוב לנו כרגע, ואני אומר את זה לראש הממשלה ולשרים, זה לחבר אליהם את הציבור, שהציבור ירגיש ששומרים עליו ושזה מנוהל בצורה מקצועית. כשאנשי משרד הבריאות רואים את ההתנהלות הזו, הם מוטרפים מזה. חייבים להתאפק, לא לאבד את העשתונות ולהבין שיש לנו מדינה על הכתפיים. צריך לנהל את זה בצורה יותר אחראית, זהירה ומנומסת, ולא לעשות את הפוליטיקה של הבחירות על חשבון הישיבות הללו".