אתמול (ראשון) הסתיימה חקירתו השישית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במעונו שברחוב בלפור. במוקד: תיק 1000 בעניין המתנות ותיק 2000, החוקר את הקשר בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. עוד אתמול, חשף גיא פלג בחדשות 2 כי למקורבו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, הוצא להיות עד מדינה בפרשת הצוללות.

"נראה שכוונת החוקרים להעמיד את נתניהו לדין בתיק 1000 לא תשתנה, ראש הממשלה מבחינתו לא סיפק את הסחורה", העריכה ב"חדשות הבוקר" הפרשנית לענייני משפט, עדי מאירי. "לגביי ההצעה לשמרון, היא מראה שהחקירה לא מתקדמת כפי שהחוקרים רוצים והפרקליטות רוצה לחזק את התיק. זה גם יכול להעיד ששמרון עצמו אינו החשוד המרכזי".

בדיון באולפן, השתתף גם מקורבו של ראש הממשלה, הפרשן הפוליטי ניר חפץ, שהעריך כי מקרה שולה זקן בחקירות ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לא יחזור על עצמו במקרה של שמרון: "דוד שמרון לא יכול להיות עד מדינה כי הוא לא יודע על שום דבר פלילי שנעשה. יש לי המון שעות במחיצתו ומדובר באדם ישר ביותר, אין לו מה לספר לדעתי", טען חפץ.

"נגד מי יהיה דוד שמרון עד מדינה?", התייחס לנושא הפרשן הפוליטי חיים לוינסון (הארץ). "אני בספק אם רוצים להפליל כאן את ראש הממשלה, אף אחד לא אומר את זה במפורש. בעיניי זו פרשה מכוערת ומגעילה וגם אם נתניהו עצמו הוא לא החשוד המרכזי, לא ברור לי על מה השמחה בסביבתו. הוא חשוד שקידם עסקאות ומקורביו גזרו קופונים".

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 07:00 בקשת 12