הלוויתו של מוטי אשכנזי ז"ל שנרצח בפיגוע באריאל, נערכה אתמול בבית העלמין ביבנה. אשכנזי, בן 59 במותו, היה אב לשלושה וסב לשני נכדים.

אחיו, דבי ואיציק, ספדו לו הבוקר. "מוטי היה איש משפחה למופת, בן אדם משכמו ומעלה", סיפר איציק, "הייתה בו נתינה אינסופית. הוא אהב את הארץ, לא סתם עבד באזור השומרון. הוא אהב את נופי הארץ ואת ההתיישבות, את השיח עם האנשים. עם כל הגודל שלו, הוא היה כמו ציפור רגישה ונעימה. אדם עם אצילות נפש. זו אבידה קשה".

"מוטי היה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון. אם היה עם הפנים למחבל, אני לא בטוח שאותו מחבל היה מסוגל לפעול נגדו כך או לגרום לו לכזה סוג של פגיעה", אמר איציק, "מוטי היה איש חזק מאוד, בן אדם עם בולטות. המחבל לא היה יכול להגיע אליו בצורה הזאת כפי שעשה כשבא אליו מאחור ופגע בו. בגלל העבודה שלו בשומרון, מוטי נשא נשק כדי לשמור על הביטחון האישי שלו ועל ביטחון העובדים שלו. באירוע מהסוג הזה הוא לא נתקל".

דבי קראה לממשלה החדשה לפעול בתקיפות נגד מחבלים, "אני רוצה לפנות לראש הממשלה נתניהו. ביבי, קיבלת את השלטון עם בן גביר וסמוטריץ'. אני חלילה לא בעד להרוג אף ערבי בגלל שהיה לנו את הפיגוע, אדרבה, אנחנו רוצים שלום עם כולם כי צריכים ללמוד לחיות עם כולם - אבל יש דבר אחד שמאוד צורם לי. אני חושבת שצריכים לעשות חוק עונש מוות למחבלים. לא יכול להיות שהמחבלים יקבלו הטבות בכלא בזמן שאנחנו פה מרוסקים. אחר כך יהיו גם החלפות שבויים ולנו כמשפחה לא יהיה ערך על האחים שלנו שהלכו".

"אני האחות הגדולה עכשיו, אחרי מוטי. לי יש יותר חוויות איתו מכולם כי גדלתי איתו וחוויתי איתו הרבה חוויות אישיות שהיו לנו כשגדלנו. לאחי מרדכי קראנו מורדי. הוא הבן היחיד לאבא שלי מהנישואים הראשונים שלו, אבל אנחנו אחים לכל דבר. מוטי גדל איתנו, אכל איתנו, שתה איתנו - עשה הכל איתנו".

איציק ביקש להודות על החיבוק שהמשפחה מקבלת ברגעים הקשים האלה. "מוטי היה בן אדם נאהב ונערץ על ידי האנשים, גם הערבים וגם היהודים. הוא היה נותן שירות למופת לכולם, באהבה גדולה. תודה לעם ישראל על החיבוק הענק ועל האהבה, תודה למי שחלק לו כבוד בבית העלמין. תודה לכם על הכל".