כפי שפורסם, החל מיום ראשון הקרוב, מדי בוקר ב-07:00 ניב רסקין יפתח איתכם את היום עם "חדשות הבוקר". לצד רסקין, פאנל הפרשנים שישתתף בתוכנית יביא מדי בוקר את מה שבאמת חשוב לדעת על הכותרות המובילות במהדורות החדשות. לקראת תוכנית הבכורה, בואו להכיר את הפאנל שיתחיל איתכם את הבוקר.

ניר חפץ - פרשן פוליטי

עד לאחרונה שימש חפץ כיועץ התקשורת של משפחת נתניהו, כשברזומה שלו גם שורה של תפקידי מפתח בעיתונות ובתחום העסקי. "אני לא מסתיר את העובדה שאני מלווה את בנימין נתניהו ומשפחתו בשנים האחרונות ואנחנו חברים", הוא מבהיר, "בוודאי שאני לא מביא זווית אובייקטיבית, אני תומך בנתניהו ומעוניין שתהיה כאן ממשלה לאומית. זה גילוי נאות ואני לא מתבייש בכך".

על האופי החדש של תוכנית "חדשות הבוקר", הסביר חפץ: "יש פה שינוי מרענן בנוף תכניות הבוקר בטלוויזיה. מיליונים מאזינים לתכניות כאלה ברדיו ורוצים את מה שעל סדר היום הציבורי. חוץ מזה, אני חושב שעיתונאים מסוגו של ניב רסקין יקבלו את אמון הציבור, הוא משדר את הדבר הנכון. הוא לא היחיד בתחומו, ודמויות כאלה יפתרו לתקשורת את המשבר שבו היא נמצאת".

ניר חפץ, ארכיון (צילום: חדשות 2)
מקורב לביבי, מאמין ברסקין. ניר חפץ | צילום: חדשות 2

אריה מליניאק - פרשן ספורט

את סיקור הספורט בתוכנית ילווה הפרשן אריה מליניאק, שמוכר מתכניות הרדיו, הטלוויזיה ומהעיתונות הכתובה. "אנשי הספורט לא צריכים להיות במתח מאיתנו, הם מכירים אותי ואת רסקין", הוא מרגיע ומוסיף בהומור: "חוץ מזה, גם אם יקבלו ביקורות על הבוקר, הם מתעוררים בצהריים ככה שאין מה לדאוג". מליניאק מוכר גם כפרשן כלכלי, אבל אומר בחיוך שיש עוד לא מעט נושאים בפאנל שהוא רואה את עצמו משתתף בדיון עליהם: "ספורט זה בריאות הציבור, אז נראה לי שתשמעו אותי גם בפינת הבריאות".

אריה מליניאק מנתח (צילום: מתוך הבוקר של קשת, שידורי קשת)
אנשי הספורט צריכים להיות במתח? מליניאק | צילום: מתוך הבוקר של קשת, שידורי קשת

עדי מאירי - פרשנית משפט ופלילים

עדי מאירי, עיתונאית ששימשה בעבר גם ככתבת פלילים בקול ישראל, תשמש בפאנל פרשנית משפט ופלילים. "במדינה שלנו אף פעם לא חסרות חקירות", אומרת מאירי, "יש עכשיו כמה סוגיות משפטיות וחוקיות מעניינות. אנחנו נשתדל לחדש ולעניין גם את מי שבדרך כלל לא קורא את עיתוני הבוקר או מאזין לחדשות ברדיו". מאירי, ששימשה כמגישה וכתבת ברשת ב', הוציאה ספר בשם "יומנה של כתבת שטח" ובימים אלו עוסקת גם ביצירת סרטים דוקומנטריים.

עדי מאירי: "יומנה של כתבת שטח" (וידאו WMV: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
"במדינה שלנו אף פעם לא חסרות חקירות", עדי מאירי | וידאו WMV: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

מירב כהן - פרשנית כלכלית

מירב כהן, שימשה כדוברת החברתית כלכלית במשרד ראש הממשלה בתקופת ההתנקות, וכמו כן כיהנה בעבר כחברת מועצת העיר ירושלים. "לצופים בבוקר יש זמן קצר והאתגר הוא להעביר להם בקצרה בדיוק את מה שהם צריכים לדעת", מציינת כהן, שתשמש כפרשנית כלכלית בתוכנית. "הנושאים הכלכליים לא כאלה מסובכים כמו שנהוג לחשוב, פשוט צריך להסביר את הדברים בגובה העיניים".

"די לעוקץ הקשישים" (צילום: חדשות)
כלכלה בגובה העיניים. מירב כהן | צילום: חדשות

מירי מיכאלי - כתבת חדשות הבוקר

מירי מיכאלי, ששימשה בעבר ככתבת חדשות 10 ואף הגישה בעברה תכניות אקטואליה. "כל תכניות הבוקר שיש היום נהדרות, אבל רבים מהישראלים אוהבים חדשות", היא מתייחסת לחידוש במהדורה המוקדמת, "אנשים רוצים לפתוח את הבוקר ולראות מה קורה ולכן, אני חושבת שהמהדורה תתקבל באהדה".

מירי מיכאלי שוורץ (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
רוצים לראות חדשות. מירי מיכאלי | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

סיגל גפני - מזג אוויר

על תחזית מזג האוויר המפורטת של התכנית, תופקד סיגל גפני, שהייתה חזאית הערוץ הראשון ובתחילת הדרך, שירתה כקצינת מטאורולוגיה בחיל האוויר. "מעבר לעובדה שכולם רוצים לדעת מה הולך להיות בחוץ מבחינת מזג האוויר ואיך להתלבש, ראינו שלאחרונה מזג האוויר פתח מהדורות חדשות בכל העולם. היו סופות ואירועי אקלים, כשבכל מקום ישנם ישראלים ולכן זה מעניין גם אצלנו". גפני, ששימשה גם כסמנכ"לית רדיו 103 מוסיפה: "תמיד מאשימים את החזאים, זה חלק מהמקצוע. בכל זאת, בשנים האחרונות יש יותר כלים לדייק ולדעתי אפשר גם לפרגן לנו".

חיים לוינסון - פרשן פוליטי

"כולם מפרקים את התקשורת בביקורת, אבל אף אחד לא יכול לכבות את הטלוויזיה", אומר חיים לוינסון, כתב "הארץ", שיהיה פרשן פוליטי בתכנית. לוינסון, שאחראי על חשיפות כמו החלטת שר הביטחון לשעבר למנוע מפלסטינים לנסוע באוטובוסים יחד עם מתנחלים, נחשב גם לאושיית טוויטר. "יש לא מעט פוליטיקאים שמנסים לייצר מציאות אחרת ומעבירים מידע לא מדויק וככה נוצרים פרסומים בעייתיים, זאת חלק מהדינמיקה ואני לא חושב שמישהו מהעיתונאים עושה זאת בכוונה", מסביר לוינסון לקראת עליית התוכנית.

מי נגד מי 124 (צילום: יוטיוב )
"פוליטיקאים מנסים לייצר מציאות אחרת" חיים לוינסון | צילום: יוטיוב

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

לצד כל אלו, יופיעו בפאנל לסירוגין פרשנים נוספים, ביניהם עודד גרנות, יעקב ברדוגו, יואב לימור, יוסי יהושע, עדי נגר, רן רזניק, עפרי אשל ושחר פלד. מיום ראשון הקרוב ב-07:00 בבוקר תוכלו לראות את כולם על המסך, לקבל את כל העדכונים, הפרשנויות והראיונות שאתם חייבים להכיר.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-07:00 בקשת, ובקרוב בקשת 12