שבועיים חלפו מאז הפיגוע במעלה אדומים, כשמחבל נכנס למסעדה ופתח בירי לעבר הסועדים. במסעדה ישבו באותם רגעים בני משפחת פרידלנדר. אב המשפחה, אברהם, נפצע קשה מירי המחבל ונאלץ לעבור סדרת ניתוחים. הבוקר שיחזר את מה שאירע ביחד עם בנו מנחם, שהיה לצידו בזמן הפיגוע.

"היינו באמצע טיול משפחתי. יצאנו בשני רכבים, כשבכל רכב שלושה ילדים", תיאר אברהם, "ברכב אחד אני, ברכב השני אשתי. הגעתי למסעדה במעלה אדומים עם מנחם ועוד שני ילדים, אחד בן 18 ואחד בן 13, שלום ויוסף. התחלנו להזמין את המנות לכל המשפחה, כשתוך כדי שאני מזמין, רץ המחבל לתוך המסעדה וירה בי ממרחק אפס".

"כדור אחד פגע בי, נכנס בעורף ויצא מהפה שלי. זה פוצץ לי את הלסת, פגע לי בלשון וקרע לי את השפה. הכדור פגע לי בעורק הראשי, שפשף אותו. הכדור עבר ממש סנטימטרים מבני, זה ניסי ניסים".

אתה זוכר מה היו המחשבות שלך באותו הרגע?
"ברגע הראשון אתה שומע פיצוץ ולא מבין כלום. יש מין שקט כזה, שקט מאוד חזק. אתה חצי מרחף. ואז, בום, אתה נופל על הרצפה. בני בן ה-18 התקרב אליי, התכופף, אמר: 'אבא, פיגוע, אבא, פיגוע'. תפסתי את הלסת תוך כדי, כי הרגשתי שהכל מרוסק, שהכל נוזל. פחדתי. ראיתי שלולית דם ענקית על הרצפה. הבאתי לבני בן ה-13 את הטלפון הסלולרי שלי, ביקשתי שיתקשר למשטרה. זה היה מאוד מלחיץ. אחר כך הסתכלנו וראינו שהוא לחץ 180, מהלחץ".

מנחם, מה עבר עליך ברגעים האלה?
"זה היה מפחיד, מבהיל. נבהלתי מאוד. החביאו אותי במטבח, למקרה שהמחבל יחזור. כשאמא שלי כבר הייתה בחוץ, היא אמרה לי להיכנס לאוטו".

אברהם, אתם תחזרו למסעדה הזאת?
"אני אחזור למקום הזה בעזרת השם, בוודאי. אני רוצה לעשות סעודת הודיה גדולה במקום. משמעות המילה טרור זה פחד. הדרך שלנו לנצח את הטרור זה להראות שאנחנו לא מפחדים. אחזור עם המשפחה, נאכל ונשמח שם. זה הניצחון שלנו".

מה עם השיקום שאתה צריך לעבור?
"צפויה לי עוד החלמה ארוכה. צפויים עוד כמה ניתוחים קדימה, כולל השתלת שיניים וניתוחים פלסטיים. אני עדיין אוכל רק נוזלים, מרייר, מאוד חלש, מאוד כאוב, אבל בעזרת השם הרופא אמר שהכל בר תיקון".