בשעה 07:00 הבוקר (שלישי) נפתחו קלפיות ההצבעה, 12,127 במספר. מתוכן, 344 קלפיות מיועדות לחולי קורונה. החולים המאושפזים יצביעו במחלקות הקורונה בבתי החולים, בעוד ש-65,000 המבודדים יצביעו בקלפיות שנפרסו במבני ציבור, בקופות החולים ובמתחמי "הצבע וסע".

בגלל ריבוי המעטפות הכפולות בסבב הבחירות הזה, לפי ההערכות באיזור 600,000 כאלו, בוועדת הבחירות המרכזית מעריכים כי תוצאות מלאות וסופיות יימסרו רק בעוד מספר ימים.

"החל מחצות נתחיל להזרים את התוצאות", אמרה מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "מזכירה שאנחנו מפעילים תהליכי בקרה מורכבים, כגון בדיקות אנומליות חריגות ובדיקות סטטיסטיות. זאת, כדי לוודא שהתוצאות תקינות לפני פרסומן. לכן, זה לוקח קצת יותר זמן".

"מניחה שעד שמונה בבוקר נפרסם בסביבות 70% מהתוצאות", העריכה עדס, "תוך כדי הבוקר נפרסם את היתר. באשר למעטפות הכפולות, אנחנו מנהלים הליך בדיקה מורכב מאוד כדי לוודא שאנשים לא הצביעו פעמיים. בדיקת המעטפות הללו תתחיל רק ביום רביעי בלילה והספירה תתבצע רק בהמשך. זה אתגר עצום, משימה שעומדת בפני עצמה. נצטרך עצבי ברזל רציניים כדי לצלוח אותה ומקווה שנעמוד ביעד".

יש אירועים חריגים עד כה?
"היו מספר אירועים שקרו בדרום ובצפון, מזג האוויר לא פועל לטובתנו בכל נושא האוהלים. יש לנו כמה אוהלים שהתעופפו ברוח, אנחנו פועלים כרגע להתקין אותם מחדש. במידה ולא נספיק להתקין אותם עד לשעת הפתיחה נפעיל תוכנית גיבוי ונשלח את הקלפי-בוס שלנו לפתיחה. לאחר מכן, הקלפי תמשיך לאוהלים".

בחירות בישראל: הצבעה בקלפי (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
הצבעה בקלפי | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

ממה את הכי חוששת ביום הזה?
"מקווה שלא יהיו אירועים מיוחדים, בוודאי שלא אירועי טוהר בחירות. זאת סוגיה משמעותית מאוד מבחינתנו, עסקנו בה והשקענו בה רבות. אני מקווה ששכבות ההגנה שיצרנו ימנעו אירועים מהסוג הזה".

עד כמה את מוטרדת מהניסיונות לייצר דה-לגיטימציה לוועדה ולתוצאות?
"מאוד מוטרדת. חמור מאוד שזה מה שקורה במדינה דמוקרטית שאמורה להוות דוגמה ומופת. מצער אותי מאוד שאישי ציבור מלבים לעיתים את הדברים. זאת ההזדמנות לפנות מכאן לאותם אישי ציבור, וגם לציבור שמשתף את האמירות האלה – תחשבו לפעמים לפני שאתם משתפים פוסט או ציוץ. תחשבו אם יש היגיון בטענות שנטענות, האם הן נשמעות בכלל סבירות. אל תיגררו אחרי כל טענה, תקשיבו רק למידע שיוצא מוועדת הבחירות".