החוק שימנע אפשרות לחקור ראש ממשלה מכהן, לא עולה הבוקר בוועדת השרים. לדברי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, את ההחלטה קיבלה יו"ר ועדת השרים, שרת המשפטים איילת שקד: "השרה ביקשה ממני לדחות את הדיון בחוק בחודש והסכמתי", הגיב בנושא ביטן בראיון ל"חדשות הבוקר", והוסיף כי דחיית הדיון מקובלת על הליכוד.

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

 אז מדוע מתפתח משבר קואליציוני? "שהבית היהודי יעמוד בסיכום ויפסיק לתדרך נגד הליכוד כל הזמן. זו לא דרך לקואליציה הגונה ונכונה. התנגדותם לחוק קשורה לנתניהו, יש לנו רוב בוועדת השרים, אך השרה שקד מונעת הצבעה דמוקרטית מכוח תפקידה כיו"ר הוועדה. לכן אין ועדת שרים בנושא, כשהבעיה היא בנט, שאומר: 'אולי אני אהיה ראש ממשלה'. לכן אני טוען שזה פרסונלי".

על פי הכתבת הפוליטית של חדשות 2, דפנה ליאל, משבר קואליציוני ואף שינוי בהרכב הקואליציה הוא דבר אפשרי, בעיקר בשל הקושי של הליכוד והבית היהודי להתנהל יחד. "אנחנו ללא ספק הולכים לסיטואציה משברית בעניין הזה", כך מפרשת ליאל את הדברים ומוסיפה, "לדעתי לביטן אין רוב במליאת הכנסת לחוק. בגלל שמדובר בחוק יסוד הוא חייב לקבל את הסכמת השותפות, אבל הן כבר לא מסוגלות להתנהל, וישנה אפשרות שבעוד כמה שבועות נשמע את ביטן אומר שהקואליציה לא יכולה להמשיך ולתפקד כך".

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12