לוחמי מג"ב רב-שוטר יזן פלאח ז"ל ורב-שוטר שיראל אבוקרט ז"ל נרצחו בפיגוע שאירע השבוע בחדרה, כששני מחבלים שמזוהים עם דאע"ש פתחו באש מנשק אוטומטי על העוברים ושבים. כוח מסתערבים שישב במסעדה בסמוך לזירת הפיגוע הסתער על המחבלים וניטרל אותם. עשרה נוספים נפצעו מהירי.

ברגעי הפיגוע נסע על אופניו ברחוב נתנאל איבגי בן ה-17. המחבלים פתחו לעברו באש, אך הוא הצליח לצאת מזה ללא פגע. "אני גר ליד, הייתי בדרך לחבר. שמעתי בומים אבל לא התרגשתי יותר מדי, לא חשבתי שיש פיגוע בחדרה", סיפר איבגי לנסלי ברדה, "פניתי ברמזור ושמעתי אנשים צועקים לי מהצד, 'תברח, תברח'. אני כמעט בטוח שאלה החיילים. בראש שלי לא חשבתי שאני נקלע לסיטואציה כזאת".

"קלטתי את המחבלים רק כשהגעתי כבר ממש קרוב אליהם", המשיך איבגי, "אחד המחבלים פתח עליי באש, ירה עליי איזה 10 כדורים עם האקדח. המחבל השני עם ה-M16 גם התחיל לחורר סביבי. כלום לא פגע בי, ברוך השם".

ניסית להגביר מהירות? לעוף משם?
"ניסיתי להתחמק עם הגוף ועם האופניים והצלחתי. לא פגע בי כלום. ראיתי כדורים שורקים לידי, שמעתי אותם, הם עברו לידי, אבל ברוך השם לא קרה לי כלום וניצלתי".

רוכב האופניים שנמלט מירי המחבלים בחדרה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
רוכב האופניים נתנאל איבגי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה עשית רגע אחרי?
"התקשרתי לאבא שלי וסיפרתי לו ישר מה קרה. הוא אמר לי לבוא הביתה. בבית התאוששתי, שטפתי פנים, נרגעתי. אבא שלי הרגיע אותי. סיפרתי לו בדיוק מה קרה, הוא קצת נבהל אבל יותר בסדר מאז".

אתה חושש עכשיו לצאת שוב לרחוב?
"זה עדיין קצת מלחיץ פה ושם, אבל מתגברים. לא צריך להישאר תקוע תמיד, הכל בסדר. אני רוצה להתגייס למג"ב, יש לי כבר תאריך גיוס".